Bu eğitimde; promosyon yönetimi modülünün önemi, avantajları ve kullanımına ilişkin temel düzeyde bilgiler anlatılmaktadır. Bunun yanı sıra shop promosyon tanım ekranında yapılacak bazı düzenlemeler de anlatılmaktadır. Bu eğitimi tamamladığınızda; promosyon yönetimi modülünün işlevlerini öğrenecek, kampanya tanımlamaları gerçekleştirebilecek, puan ve hediye çeki uygulaması yapabileceksiniz.

Retail 9000, Mikroshop ve ticari set ürünleriyle ile entegre çalışacak şekilde geliştirilen promosyon yönetim modülü, perakende sektörüne yönelik ihtiyaçlar doğrultusunda oluşturulmuş olsa da değişen piyasa koşulları ve taleplere göre diğer ticaret dallarında da kullanılmaktadır.

Stok-cari-mağaza detaylarına göre promosyon tanımlamaları,Dilediğiniz promosyonları, dilediğiniz formatta raporlayabilme, Hediye çeki-puan takibi yapıları oluşturma, kullanma ve takibi.

Promosyon yönetimi Kartlar, Evraklar, Föyler ve Raporlar alanlarından oluşur. Promosyonu, Ticari modüller (Satış \ Alış faturalarında), Mikroshop  ve Pos yazar kasalara gönderimi için oluşturabiliriz.

Promosyon oluşturmak için Promosyon tanıtım kartını kullanmamız gerekmektedir. Promosyona dahil olan ürünleri belirlemek için sorgu yapıları oluşturduktan sonra belirlenen koşullarına göre (Zaman kriteri, müşteri kriter, mağaza\depo kriteri, promosyon tipi, promosyon uygulama şekli, ek koşullar alanlarını tanımlayarak) promosyonumuzu tanımlayabiliriz.

Puan ve hediye çeki tanıtım kartı üzerinden uygulamaya göre puan tipi HEDİYE\PUAN seçilerek tanımlaması yapılmalıdır. Uygulama sonucu müşteri belirlenen şartlara göre alış işlemi gerçekleştirdiğinde Hediye çeki\ Puan kazanımı sağlar. Kazanılan Hediye çeki\Puan hazırlanacak yeni bir promosyon tanımı ile müşterinin kullanımına sunulacaktır. 

Kart tanımlamalarımız yapıldıktan sonra evraklar kısmından puan ve hediye çekleri fatura, fiş, devir ve virman evrakı oluşturarak tanımlamamızı yaparız. Föy ve Rapor alanlarından promosyon ve hediye çeki ile puan kontrollerimizi finansal açıdan yapabiliriz.

Promosyon modülü, tüm promosyon ve hediye/puan uygulamalarını en esnek yapıda oluşturacak şekilde tasarlanmıştır. Ayrıca mevcut promosyonların detaylı takibi ile sürecin çok daha rahat yürütülmesine imkan sağlamaktadır.

Promosyonda kullanacağımız ürünleri bu sekme altından tanımlıyoruz. Buradaki yeni sorgu butonuna bastığımızda açılan sorgu detayları ekranından sorgu tanımlamaya başlayabiliriz. İlk tanımlayacağımız sorgu, satılacak olan ürünler için olsun. Öncelikle sorgumuzun tipini belirliyoruz. Sorgu tiplerinde “Ürün sorgusu” ve ”Müşteri sorgusu” vardır. Eğer tanımlayacağımız promosyon belli bir müşteri grubu için olacaksa “Müşteri sorgusu”nu da kullanmamız gerekmektedir. Şimdi buradan “Ürün sorgusu”nu seçerek devam ediyoruz.

“Sorgu ismi” başlığından sorgumuza bir isim veriyoruz.  “Gösterilecek isim” başlığı altından da sorgu ismi ne olursa olsun promosyon tanımlarken görmek istediğimiz ismi belirliyoruz. Bu tanımlamalardan sonra kullanabileceğimiz 2 buton vardır. Biri “Sorgu tanımı” diğeri “Kolay sorgu”. Kolay sorgu butonunu tıklayarak sorgu tanımlamamıza devam ediyoruz. Burada Stok altındaki grup kodlarını kullanarak tanımlama yapabiliriz. Örneğin; «Takım elbiseleri» seçmek için ana grup başlığı kullanılabilir.

Kod yapısını seçtiğimizde açılan pencereden grup kodu seçimi yapıyoruz. Grup kodunu seçtikten sonra “Sorgu tamam” butonuna tıklayarak sorgu tanımlamayı tamamlıyoruz. Böylece satılacak olan ürünler için sorgu tamamlanır.

Şimdi, takım elbiseler satıldığında yanında verilebilecek ürünler için sorgu tanımlayacağız.  Önceki ekranlardaki aşamaları sırasıyla tekrarlayıp sadece sorgu ismini ve grup kodunu değiştirerek yeni sorguyu oluşturabiliriz. Yeni sorgumuz “Gömlekler” ana grubu için olsun.Sıra ikinci adım olan Uygulama tanımlama’ ya geldi. Bunun için “Shop promosyon tanım ekranı” içinden “Yeni uygulama”yı tıklayarak tanımlama ekranını açıyoruz.

Açılan pencerede uygulama kriterlerini belirliyoruz. Buradaki Uygulama Kodu ve Uygulama açıklaması alanlarını aynı sorgu tanımlamada olduğu gibi isimlendiriyoruz. Sonrasında alt alandan ilgili seçimleri yaparak; Gömlekler sorgusuna uyan ürünlerden 1 birim hediye et uygulamasını oluşturuyoruz. Böylece daha önceden tanımlamış olduğumuz sorguyu uygulama içinde kullanmış olduk. Sonraki butonuna tıklayıp devam edin.

Tanımladığımız uygulamada bedava ürün verileceğinden dolayı %100 iskonto yapılacaktır. Burada yapacağımız indirimin hangi iskonto koduna gitmek istiyorsak, o kodu ilgili alana giriyoruz ve sonraki butonuna tıklıyoruz. Karşımıza gelen ekranda da son butonuna tıklayarak uygulamayı tamamlıyoruz.

Yaptığımız uygulamanın çalışması için promosyon tanımlamaya bağlamamız gerekiyor. Bunun için son adım olan promosyon tanımlama işleminin yapılması gerekiyor. Shop promosyon tanım ekranı içindeki yeni promosyon butonunu tıklıyoruz.

Karşımıza gelen ekranda öncelikle promosyonumuzun kodu ve adını belirliyoruz. Burada önemli olan nokta bu promosyonu nerede kullanacağımızdır. Yani eğer ticari modülde bu promosyonun aktif olmasını istiyorsak “Satış işlemlerinde (Ticari modüller için)” kutucuğunu işaretliyoruz, eğer mikroshop programında kullanılmasını istiyorsak “Mikroshop ile perakende satışlarda” kutucuğunu işaretliyoruz. Eğer her ikisinde de kullanılmasını istiyorsak ikisini de işaretleyebiliriz. Böylece tanımlayacağımız promosyon hem ticari modülde hem de Mikroshop’ta çalışacaktır.

Zaman kriterleri adımında promosyonun hangi tarihte, hangi saatte veya haftanın hangi günlerinde geçerli olmasını istiyorsak bunları yazıyoruz. Eğer burada herhangi bir tanımlama yapmazsak haftanın her günü günün her saati bu promosyon aktif olacaktır.

Tanımlayacağımız promosyonun belli bir müşteri grubu için çalışmasını istiyorsak müşteri kriterleri alanında ilgili seçimimizi yapıyoruz. Eğer tüm müşterilere uygulanacak ise seçim yapmaya gerek kalmadan sonraki butonuna tıklayarak devam edebilirsiniz. 

Tanımlayacağımız promosyon bazı depolarda geçerli olacak ise ilgili depo seçimini yapıyoruz. Eğer bütün depolarda geçerli olacaksa seçim yapmadan devam ediyoruz.

Promosyon cinsini belirliyoruz ve örneğimizde birden fazla promosyon olduğu için karmaşık promosyonu seçerek devam ediyoruz.

Bir önceki ekranda belirlediğimiz karmaşık promosyonun tanımlamalarını yapıyoruz. Burada daha önceki adımlarda tanımladığımız sorgu ve uygulamayı birleştirerek promosyonumuzu hazırlıyoruz. Sonuç olarak promosyonumuz “Takım elbise satın alındığında ürünlerin her 1 birimi için Takım elbise alana gömlek bedava seçimini uygula” olarak tanımlanıyor.  

Bu ekranda isteğimize göre promosyonumuza ilişkin uyarıları belirleyip, bir sonraki ekrana geçerek son butonuna tıklıyoruz.

Yaptığımız tanımlamalardan sonra shop promosyon ekranımız yandaki gibi olacaktır. Tanımladığımız promosyonu aktif veya pasif hale getirmek için promosyon tanımlamanın başındaki kutucuğu işaretleyip veya işareti kaldırıp, «promosyonları güncelle» butonuna basmamız yeterli olacaktır.

Promosyonları güncelle parametresi aktif olan promosyonlar «procedure» oluşturur. Her promosyonu güncelleme işlemi ayrı bir procedure oluşturacağından program en son güncellenen procedure ile çalışır. Siz de hangisi ile çalışacağını tarih ve saat bilgisinden anlayabilirsiniz. Güncellemelerde tarih ve saat de değişecektir. Ayrıca istenilen procedure seçilip sil butonuna tıklanarak silinebilir.

Twitter: https://twitter.com/mikroyazilimas

Linkedin: https://www.linkedin.com/company/mikroyazilimas/

İnstagram: https://www.instagram.com/mikroyazilimas/

Facebook: https://www.facebook.com/mikroyazilimas

Yeni eğitimleri kaçırmamak için: https://www.youtube.com/mikroyazilim1/?sub_confirmation=1