Dijital dönüşüm, yaşamımızla birlikte satın alma ve iş yapma biçimlerimizi de baştan aşağı değiştiriyor. Peki daha verimli ve dünyayla entegre bir şirkete dönüşmek için, hızla gelişen teknolojiyi siz nasıl kendi süreçlerinize adapte edebilirsiniz?

 

Fortune dergisinin, her yıl Amerika’daki en yüksek net ciroya sahip 500 şirketini sıraladığı Fortune 500listesinde, 10 sene önceki şirketlerin yüzde 45’inin artık yer almadığını biliyor muydunuz? Peki 1960’larda 60 yıl olan ortalama şirket ömrünün 2020’de 12 yıla düşmesinin beklendiğini? Böylesi bir ortamda, dijital dönüşüme katılmayan, değişimi yakalayamayan şirketlerin ayakta kalamayacağını öngörmek çok zor değil.

 

Peki, dijital dönüşümü anlamak ve gerçekleştirmek için sizin atmanız gereken adımlar neler? Birlikte bakalım:

 

1. Dijital dönüşüm konusunda kararlılık gösterin.

Dijital dönüşümü tüm boyutlarıyla kavradığınızdan ve size getireceği faydaların farkında olduğunuzdan emin olun. Dijital dönüşümün şirketiniz için önemli bir kilometre taşı olduğunu, köşeyi döndükten sonra karşınıza çıkacak yeni yolda kararlılıkla ilerlemeniz gerektiğini hatırlayın. Süreci doğru şekilde anlayıp aktarmaları için işletmenizin ihtiyaç ve hedeflerini iyi bilen çalışanlarınızdan bir ekip kurmayı da düşünebilirsiniz. Unutmayın, tüm çalışanlarınızın desteğini alırsanız, başarılı bir dönüşüm süreci geçirmeniz oldukça kolaylaşır.

 

2. İş ortağınızı doğru seçin, etkili bir strateji belirleyip ona uyun.

Bazı süreçlerinizi daha önce dijitalleştirmiş olabilirsiniz. Belki de bu yolda atılmış hiçbir adımınız yoktur. Sonradan zaman ve para kaybetmemek için, yola durumunuzu doğru biçimde analiz eden uzman bir iş ortağı ve doğru stratejiyle çıkmalısınız. Başarılı bir dijital dönüşüm, ancak iyi düşünülmüş bir yol haritasıyla mümkündür. Bu yolda atacağınız adımlar, pazardaki rekabette de elinizi güçlendirecektir.

 

3. Şirketinizin yapısına uygun adımlar attığınızdan emin olun.

Eğer şirketinizin kültürüne, organizasyon yapısına ve değerlerine uygun değilse, en etkin e-Dönüşüm çözümleri bile etkisizdir. Entegrasyon süreci, şirket kültürünüz ve ona dair her şeyle uyumlu olmalıdır.

 

4. Veriye ve bilgiye inanın.

Geçtiğiniz sistemle her zamankinden daha çok veriye erişiminiz olacak. Bu verileri yalnızca depolamakla kalmamalı, aynı zamanda iş zekası kullanarak işinize değer katacak şekilde işlemelisiniz. Veri analizinden hem yeni ürün ve hizmet geliştirmek, hem de müşterilerinizle daha etkin bir iletişim kurmak için faydalanabilirsiniz.

 

5. Güvenliğe önem verin.

Dijital dönüşüme geçtikten sonra veri tabanınızı korumalı ve mobil de dahil olmak üzere tüm cihazlarınızda ağ erişim kontrolü sağlamalısınız. İş ortağınızdan siber güvenliğe dair bilgi almayı sakın ihmal etmeyin.

 

Mikro Yazılım’ın Ürün Seçme Sihirbazı ile şirketiniz için en uygun ürünü belirleyin.

Mikro Yazılım’ın şirketinize uygun çözümleriyle ile siz de e-Dönüşümhizmetlerine tek bir program üzerinden entegre olup hepsini kolayca yönetebilirsiniz. Ürün Seçme Sihirbazı ile sizin için en uygun ürünü seçmeye ne dersiniz?

https://www.mikro.com.tr/urun-secme-sihirbazi