Barkodlar, emek ve zamandan tasarruf ettirerek bizlere hem günlük hayatımızda hem de işletmelerimizde kolaylık sağlıyor. Peki barkod sistemi ne işe yarar? Nasıl barkod alabilirsiniz? Anlatalım.

Barkod nedir, ne işe yarar?

Yan yana duran farklı incelik ve kalınlıklara sahip çizgiler ve onların arasındaki boşluklardan oluşan, her çizginin farklı bir rakamı ifade ettiği veri içeren bloklar ya da sembollere barkod denir. Barkod sisteminin farklı çeşitlerde uluslararası barkod standartları bulunur. İlgili barkod cihazları, bu standartlara göre barkod çıktısı alıp yine standartlar dahilinde barkodları okur.

Barkod sisteminin varlık sebebi ve avantajları nelerdir?

  • Barkod numarası ile içeriği, barkod programları aracılığıyla hazırlanır.
  • Barkod sistemi, üzerinde barkod olan ürünlerin fiyat ve diğer bilgilerinin barkod okuyucu aracılığıyla otomatik olarak ekrana yansıtır. 
  • Barkod sistemi sayesinde kasadan onlarca ürün hızlıca geçirilip kolayca alışveriş yapılabilir. 
  • Barkod, yalnızca alışveriş kolaylığı sağlamaz. Aynı zamanda büyük perakendeciler ile mağazaların ürünlerini sevk ederken kullandıkları lojistik araçlarını tanımlamalarına yardım eder. Çünkü barkod sistemi sayesinde bir ürün, dünyanın her yerinde kolayca tanımlanabilir.
  • Barkod sistemi, üretimden sevkiyata, depolamadan kalite kontrole kadar birçok farklı alanda kullanılır. 
  • Kargo firmaları da barkod sistemini kullanır. Bir kargonun yer bilgisi barkod sistemi ile kolayca takip edilebilir.
  • Barkod sistemi muhasebede demirbaş ve taşıma birimleri için de kullanılır.
  • Elektrik, su ve doğalgaz gibi şebeke ve aboneliklerinin takibi için de barkod sisteminden faydalanılır.

Kimler barkod numarası alabilir?

  • Üreticiler
  • Dağıtıcılar
  • Satıcı
  • İthalatçı firmalar

Gerçek veya tüzel kişiler, Ticaret ve/veya Sanayi Odaları ya da Esnaf ve Sanatkarlar Odaları’ndan birine kayıtlılarsa barkod sistemine üye olabilirler.

Barkod nasıl alınır?

Barkod numarası başvurusu için gerekli belgeleri aşağıda sıralıyoruz:

  • Barkod numarası almak üzere hizmet sözleşmesi
  • Barkod numarası başvuru formu (Firmanın ünvanı, adresi, telefonu ve faaliyet konusunu içeren belge)
  • Noter onaylı taahhütname (Firmanın TOBB’nin barkod kullanımı hakkında belirlediği kurallara uyacağını taahhüt etmek üzere noterde onaylatılan belge)
  • Oda kayıt sicil sureti (Firmanın Ticaret, Sanayi, Ticaret ve Sanayi Odası ya da Esnaf ve Sanatkarlar Odası’na kayıtlı olduğunu gösteren belge – firmanın kayıtlı olduğu odadan alınır
  • Gelir tablosu (Firmanın başvuru yaptığı yıldan bir önceki mali yıla ait cirosunu gösteren belge – kayıt yılı içinde kurulan firmalardan Gelir Tablosu yerine Ticaret Sicili Gazetesi
  • Ticaret Sicili Gazetesi (Firma, üyeliğe başvurduğu yıl içinde kurulduysa, firmadan başvurduğu yıl içinde kurulduğunu gösteren Ticaret Sicili Gazetesi)
  • Sisteme giriş ücretinin ödendiğini gösteren banka dekontu (Sisteme giriş ücreti –  firmadan bir kez alınır)

Mikro Jump ve Mikro Fly ile barkod takibi

Mikro Jump ve Mikro Fly‘ın Sektörel Çözümleri arasında olan Perakende Yönetimi programı ile Türkiye genelinde mali onayı olan neredeyse tüm kasa ve yeni nesil yazar kasalarla entegre çalışmanız mümkün. Bu program ile satışlarınızı anlık olarak takip edebilir, stok, cari ve muhasebe verilerini gün sonunu beklemek zorunda kalmadan görüntüleyebilirsiniz. Sistem terazileri, barkod yazıcı ve okuyucuları, KİOSK’lar, elektronik raf etiket sistemleri vb. cihazlarla verileri kolaylıkla transfer edebilirsiniz. Ayrıca mağazalarınız arasında kolaylıkla iletişim kurabilir, anlık barkodlu stok takibi yapabilir, ürün bilgisi gönderebilir, sipariş alabilir, satış ve tahsilat işlemlerinizi zahmetsizce takip edebilirsiniz.

İşletmeniz için en uygun Mikro Yazılım programını seçmek için tıklayın.

Şimdi Mikro Yazılım programlarını kiralama modeliyle de kullanabilirsiniz.