İşletmenizin rutin operasyonlarını minimum efor ile yürütüp asıl enerjinizi işini büyütmeye ayırmak istiyorsanız alacak ve borç takibinizi bir veresiye takip programı ile yapabilirsiniz. 

Veresiye takibi neden önemli?

Müşterilerinize karşılığını ya tamamen ya da kısmen bir süre sonra almak üzere satış yapıyorsanız, veresiye satış yapıyorsunuz, yani açık hesaplarınız var demektir. Açık hesaplarınızın kaydı, tahsilat miktarınızı ve ne kadar alacağınızın kaldığını göstereceği için oldukça önemlidir ve bu sebeple doğru ve eksiksiz şekilde tutulmalıdır. Açık hesap usulüyle çalıştığınız müşterileriniz, belirli bir vadede borçlarını azaltarak bitirebilir. Ancak borçlarını tamamen kapatmadan ikinci ve belki üçüncü kez alışveriş de yapabilirler. Böyle durumlarda müşteri memnuniyetini sürdürmek için satış yapmaya devam etmeyi tercih edebilirsiniz ancak tahsilat ve ödemelerinizi belgeler nitelikte fiş ya da faturalarınız olmadığında işletmenizi finansal açıdan tehlikeye atmış olursunuz. Bu risk, açık hesapla çalıştığınız her müşteri için farklı seviyelerde olabilir.  İşte bu veresiyeleri  düzgün şekilde takip edebilmek için veresiye takip programları kullanabilirsiniz. Veresiye programları sayesinde hem karmaşık Excel ve Access formüllerinden kurtulursunuz hem de okunmayan, hatalı, tahrip olmuş defter sayfalarıyla uğraşmak zorunda kalmazsınız.

Veresiye takibini MikroX ile yaparak kazanacağınız avantajlar

Mikro Yazılım’ın yeni nesil ön muhasebe programı MikroX ile tanıştınız mı? İşletmeniz için kullanımı kolay bir ön muhasebe çözümü sunan MikroX ile hemen veresiye takibi yapmaya başlamak için çok geçerli sebepleriniz var:

  1. Eksiksiz müşteri takibi: MikroX’e müşteri ve satış kaydı ekleyebilir, müşterilerinizin borcunu anlık olarak takip edebilirsiniz.
  2. Sorunsuz tahsilatlar: Aldığınız tahsilatları MikroX’e ekleyerek müşterilerinizin bakiyesini güncel olarak izleyebilirsiniz.
  3. Cari işlem geçmişine kolay erişim: Müşterilerinize ait fatura, tahsilat, ödeme, açılış fişi gibi işlemleri tüm ayrıntılarıyla dilediğiniz an görebilirsiniz.
  4. Kontrollü nakit akışı: Kazanç ve harcamalarınızın güncel durumunu anlık olarak kontrol edebilir, tahsil edilecek borçları belirlediğiniz faktörlere göre önceliklendirebilirsiniz.
  5. 7/24 online erişim: Verilerinizi kaybolma ya da çalınma riski olmaksızın saklayabilir, operasyonlarınızı nerede olursanız olun zahmetsizce yönetebilirsiniz.

MikroX ile gelir gider takibi de çok kolay

MikroX, sadece veresiye değil, kasa, banka, tahsilat, ödeme, çalışan ve gider takibi de yapabileceğin çok işlevsel bir platform sunuyor. MikroX’e farklı döviz cinsinden kasa ve banka hesapları ekleyerek para giriş ve çıkışlarını görebilir, tahsilat ve ödeme ekleyerek müşterilerinizi takip edebilir, tedarikçilerinizin güncel durumunu takip edebilir, çalışan ekleyerek yaptıkları harcamaları görüntüleyebilir, vergi, maaş ve diğer kategoriler için gider kalemleri tanımlayabilirsiniz.


İşletmeniz için en uygun Mikro Yazılım programını seçmek için tıklayın.

Şimdi Mikro Yazılım programlarını kiralama modeliyle de kullanabilirsiniz.