Şirketinizin faturalaşma süreçleri için iki fatura seçeceğinden hangisini seçmelisiniz? Bu yazıda sizin için temel fatura ve ticari faturayı ayrıntılarıyla anlattık.

Şirketinizin dijitalleşme aşamalarından biri olan e-fatura sistemine geçiş sürecinde 2 seçenekle karşılaşacaksınız. Bunlar temel e-fatura ve ticari e-faturadır. Bu yazımızda bu iki fatura seçeneğinden hangisi sizin için daha uygun, bu terimler ne anlama gelir gibi soruların cevaplarını bulabileceksiniz.

e-Fatura nedir?

e-Fatura elektronik ortamda hazırlanan faturalardır. e-Faturalar sayesinde karşı taraf ile paylaşım yapmak kolaylaşır ve ticari işlemler hızlanır. Faturanızı oluşturduğunuzda sistem, eğer karşı taraf da e-fatura kullanıcısıysa faturayı muhatabınıza gönderir.

e-Faturanın karşı tarafla paylaşımı kolaylaştırdığından bahsetmiştik. Bu fatura çeşidinde fatura kesimi bitiminden sonra fatura yazdırma ve kargolama gibi masraflarınız olmaz. Alım satım işlemlerinizi çok daha hızlı ve güvenli hale getirebilirsiniz. e-Faturanızı işleminizin türü ve ihtiyaçlarına göre iki farklı türde hazırlayabilirsiniz:

Temel e-fatura nedir?

Faturanın göndericiden alıcıya eksiksiz ve sorunsuz bir şekilde ulaşmasını sağlayan e-fatura türüdür. Temel e-faturada faturayı gönderdiğiniz taraf fatura üzerinde herhangi bir teknik problem veya eksiklik olmadığı takdirde faturayı kabul etmekle yükümlüdür. Alıcının herhangi bir red hakkı yoktur.

Ticari e-fatura nedir?

e-Faturayı alan kişinin, gönderilen faturayı red, kabul ya da iptal etme hakkına sahip olduğu fatura türüdür. Ticari e-fatura sisteminde satıcı, alıcının faturayı kabul edip etmediğine dair bir cevap vermesini bekler, fatura bu cevaba göre onaylanır.

Ticari e-fatura örneği

Temel e-fatura ile ticari e-faturanın farkları nelerdir?

e-Fatura sisteminin iki türü olan temel fatura ve ticari fatura arasındaki farkları şu şekilde açıklayabiliriz:

Temel e-faturaTicari e-fatura
İşletmenizde yaptığınız satım işlemlerinde fatura olarak temel e-faturayı seçtiğinizde fatura, karşı tarafın kabulüne ihtiyaç duyulmadan direkt olarak ‘onaylanmış’ olur.Satış işleminizde ticari e-faturayı seçtiğinizde e-faturayı alan kişi, gönderilen faturayı red, kabul ya da iptal etme hakkına sahip olur.
Temel e-faturada karşı tarafın e-faturayı kabul etmemesi veya eksiklik olması durumunda e-fatura iptal ya da iade edilebilir.e-Faturaya verilecek yanıt e-fatura sistemi tarafından panelinizde ‘onaylandı’ ya da ‘reddedildi’ olarak gösterilir. 

Farklılıkları temelde bu şekilde olan bu iki e-fatura türünden size en uygun olanını seçerek satım işlemlerinizi gerçekleştirebilirsiniz. Seçimi yaparken müşterinizle iletişime geçerek onların isteklerini de göz önünde bulundurabilir ortak bir anlaşmaya varabilirsiniz.

Müşterilerinizle iletişim kuramadığınız ve hangi ütürü seçeceğinize karar veremediğiniz durumlarda, reddetme özelliğinin bulunması bakımından ticari e-fatura kullanımının müşterinizle çalışmanızda rahatlık sağlayacağını söyleyebiliriz.


İşletmeniz için en uygun Mikro Yazılım programını seçmek için tıklayın.

Şimdi Mikro Yazılım programlarını kiralama modeliyle de kullanabilirsiniz.