Tahsilat makbuzunun ne olduğunu ve belge içeriğinde neler yer alması gerektiğini bu yazıdan öğrenebilirsiniz.

Tahsilat makbuzu nedir?

Tahsilat makbuzu, müşterilerinizden sattığınız mal ve hizmet için tahsilat yaptığınızda düzenlemeniz gereken belgedir. Kısacası, tahsilat makbuzunu size ödenen paranın karşılığında ‘alındı belgesi’ olarak düzenler ve kesersiniz.Bu belge bir nevi, alacaklı olarak firmanızın parasının yatırıldığının kanıtıdır. Tahsilat makbuzunun orijinali müşterinizde kalır, sureti ise size aittir.

Tahsilat makbuzu nerelerde kullanılır?

Tahsilat makbuzu, ödeme alındığında ya da yapıldığında ortada bu işlemin bir kaydının olması için kullanılır. Ödeme elden, havale yoluyla ya da çek ile yapılabilir. Özetle şirkete para girişi ya da çıkışı olduğunda kullanılır.

Tahsilat makbuzu nasıl kesilir?

Ödemenin alındığına dair tahsilat makbuzu üzerinde belirtilmesi zorunlu alanlar teker teker doldurulur.

  • Makbuzu düzenleyenin adı, soyadı ve unvanı
  • Makbuzunun düzenlendiği tarih

Ödemeyi yapanın ve ödeme hakkında bilgilerin tahsilat makbuzuna tek tek girilmesi gerekmektedir.

  • Parayı yatıranın adı ve soyadı
  • Ne kadar para yatırıldığı (hem rakam hem de yazı ile)
  • Eğer çek kullanıldıysa çek numarası ve hangi bankaya ait olduğu

Ödeme yapan kişinin tahsilat makbuzunda yazanların doğruluğunu kabul ettiğinini ve ödemeyi yaptığını beyan eden imzanın atılması.

  • Parayı alanın adı, soyadı ve imzası

Önemli not:

Aşağıdaki durumlarda ayrıca tahsilat makbuzu kesilmesine gerek yoktur:

  • Yazar kasadan fiş kestiğinizde (satış fişi aynı işi görür)
  • Size kredi kartı ile ödeme yapıldığında (kredi kartı slibi aynı işi görecektir)
  • Banka aracılığıyla havale ya da EFT yapıldığında (banka dekontu aynı işi görecektir)

İşletmeniz için en uygun ticari yazılımı seçmek için tıklayın.