Tahsilat makbuzunun işlevini ve belge içeriğini bu yazıyla öğrenebilirsiniz.

Tahsilat makbuzu nedir?

Tahsilat makbuzu, para, mal, kıymetli evrak ve benzeri değerlerin teslim alındığını kanıtlayan, bu amaçla düzenlenen makbuz çeşididir. Tahsilat makbuzu,

  • Müşterinin işletmenizden aldığı ürün ya da hizmetin karşılığında ödeme yaptığını belgeler.
  • İşletmeniz ile müşteriniz arasında yaşanabilecek olası bir olumsuzlukta ibraz edilerek hukuki açıdan iki tarafı da güvenceye alır.

Yazarkasadan nakit para ile ödeme yapılıp fiş kesilince satış fişi, kredi kartı ile ödeme yapılınca kredi kartı slibi, banka üzerinden havale veya EFT yoluyla ödeme yapılınca da banka dekontu tahsilat makbuzu yerine geçer. Bu durumlarda ayrıca tahsilat makbuzu kesilmesine gerek yoktur.

Alındı belgesi‘ olarak da adlandırabileceğimiz tahsilat makbuzunun orijinali müşterinizde kalır, sureti ise işletmenize aittir.

Tahsilat makbuzunda hangi bilgiler yer almalıdır?

Tahsilat makbuzunda;

  • Makbuzu düzenleyenin adı, soyadı ve unvanı
  • Makbuzunun düzenlendiği tarih
  • Parayı yatıranın adı ve soyadı
  • Ne kadar para yatırıldığı (hem rakam hem de yazı ile)
  • Eğer çek kullanıldıysa çek numarası ve hangi bankaya ait olduğu
  • Parayı alanın adı, soyadı ve imzası

Siz de Mikro’nun online tahsilat programı ile gelir gider yönetimini rahatça yapabilir, nakit akışınızı kolayca takip edebilirsiniz. İşletmeniz için en uygun Mikro yazılımını seçmek için tıklayın.