Pazar nedir?

Alıcının ve satıcının buluştuğu ortamlara veya yerler pazar olarak adlandırılır. Pazarlar aynı zamanda da satının ürünlerini/hizmetlerini alıcı ile buluşturarak arz ve talep yaratır. Pazarlar alıcı ve satıcı arasındaki bütün ulaştırma faaliyetlerini kapsar. Arz ve talebi yaratmak ürün veya hizmeti tüketen kişinin yaş, cinsiyet, alım gücü vb. özelliklerine bağlı olarak değişir. Satıcının müşteri profili olarak da adlandırılan bu durum talebi ve arzı doğurur.

Pazar payı nedir?

Pazar payı tanımı etkinlik alanı olarak da tanımlanır. İşletmenin arz ve talebinin yaratılması ile beraber işletmenin pazar içerisindeki etkinlik alanını ifade eder. İşletmelerin veya şirketlerin gücü ve karlılığının en önemli göstergelerinden bir tanesi olan pazar payı aynı zamanda da malın toplam satış miktarı veya gelirleri içerisinde bir işletmeye ait olan kısmıdır.


İşletmeniz için en uygun Mikro Yazılım programını seçmek için tıklayın.

Şimdi Mikro Yazılım programlarını kiralama modeliyle de kullanabilirsiniz.