Covid19’un evden çalışma pratiğimizi güçlendirdiği şu günlerde, doğru çalışma metot ve araçlarını kullanmaya alışırsak bu düzeni her şey normale döndüğünde hem hayatımızın hem de çalıştığımız şirketin verimini artırmak için sürdürmeyi düşünebiliriz. Peki doğru metot ve araçlar demişken, evden çalışırken ofisteki dosyalarımıza uzaktan erişim ile nasıl ulaşabiliriz?

İş dosya ve klasörleriniz ile ofisteki tüm dijital dokümanlarınızın yer ve mekandan bağımsız olarak erişilebilir olmasını sağlamanın bazı yolları var. Tüm çözümler her durum için uygun olmayabilir ama en etkili çözümün tüm datanızı bir bulut sisteminde korumanız olduğu kesin. 

İşte önerilerimiz:

1. Dosyalarınızı bulutta saklayın

İhtiyacınıza uygun olarak Dropbox, OneDrive ya da iCloud gibi bulut depolama platformlarını kullanabilirsiniz. Bu uygulamalar sayesinde 

  • Verilerinizi güvenle saklayabilir,
  • Dosyalarınızı kolayca gönderip alabilir,
  • Kolektif çalışmalar için farklı araçlar kullanabilir, 
  • Yalnızca belirlediğiniz kontakların dosylarınızı görmesini ya da düzenlemesini sağlayabilir,
  • Otomatik senkronizasyon ile tüm cihazlarınızı güncelleyebilir,
  • Alan ve kapasite derdi olmadan dosya oluşturabilir, 
  • Bir sorun yaşadığınızda kullandığınız platformunda online teknik ekibinden destek alabilirsiniz.

İşte kullanabileceğiniz bazı uzaktan erişim ve bulut depolama platformları:

TeamViewer

TeamViewer, bilgisayar ve ağ kaynaklarına nerede olursanız olun uzaktan kolayca erişmenizi sağlıyor. BT bakımı yapmak, dosya alıp vermek gibi işlemleri zahmetsizce yapabilirken aynı zamanda entegre olduğu video konferans ve wake-on-LAN gibi özelliklerle de paket bir çözüm sunan uygulama, farklı işletim sistemleri için de çapraz uyumluluk sağlıyor.

OneDrive

Bir Microsoft ürünü olan OneDrive, dosya oluşturma ve paylaşma konusunda sunduğu kolaylık haricinde, çevrimdışı çalışabilme ve başka bir bilgisayardaki dosyalarınızı “Dosyaları getir” özelliği ile erişilebilir hale getirme özellikleri ile de öne çıkıyor. Eğer bir sürücü eşlenmesi söz konusuysa OneDrive ile bilgisayarınızdan farklı ağ konumlarına bile erişebiliyorsunuz. Bu özelliğin kullanılabilmesi için her iki cihazın da açık omasını gerektirdiğini hatırlatalım. Bir de ek özellikler ve daha fazla saklama alanı için OneDrive’ı premium olarak satın almak gerekiyor.

Google Drive

Eğer iş yerinizdeki bilgisayardan Google Drive’ın sunduğu araçlar ile çalışıyorsanız (Google Docs, Google Sheets, vb.) aynı hesaba kişisel bilgisayarınızdan eriştiğinizde bu araçlarda bulunan dokümanlarınızla ilgilenmeye tam olarak kaldığınız yerden devam edebilirsiniz. Çünkü uygulama oluşturduğunuz, sakladığınız ve paylaştığınız verileri kendisine bağlı olan hesaplara ait tüm cihazlarla otomatik olarak senkronize ediyor.

Daha fazla bulut teknolojisi ürünü için şu yazıya da bir göz atın:

Çalışma arkadaşlarınızla nasıl online dosya paylaşımı yapabilirsiniz?

2. Bir harici hard disk kullanın

Dosyalarınızı bir hard diskte depolayarak her yere götürebilirsiniz. Harici hard diskler hafif, küçük ve taşıması kolay ürünler olduğundan fazla yer kaplamayacak, ekonomik oldukları için bütçenizi de yormayacaktır. Harici hard diskleri bir yedekleme platformu olarak her zaman hazırda tutmak iyi fikir ancak onların da dezavantajları yok değli. Örneğin eğer hareket halindeyken bir düzenleme yapmak isterseniz bunu hızlıca yapamayabilirsiniz. Ya da elektronik aygıt oldukları için zarar gördüklerinde çalışmaz hale gelebilirler. Çalışma arkadaşlarınızla harici hard disk ile paylaşım yapmanın da pek kolay olduğunu söyleyemeyiz. 

3. İşteki bilgisayarınızı yanınıza alın

Eğer hiçbir kurulumla ya da senkronizasyonla uğraşmak istemiyorsanız yapabileceğiniz şey iş bilgisayarınızı yanınıza almak olabilir. İş yerindeyken bilgisayarınızla her gün çalıştığınız için zaten verimlilik seviyesinin maksimumda olacağını tahmin ediyoruz. Ancak bilgisayarınız ince, hafif ve rahat taşınır bir laptop değilse bu çözüm etkisiz olabilir.

Müşterilerinizle online toplantı yapmanızı sağlayan uygulamalar


İşletmeniz için en uygun Mikro Yazılım programını seçmek için tıklayın.

Şimdi Mikro Yazılım programlarını kiralama modeliyle de kullanabilirsiniz.