Bu eğitimde; satın alma şartları ve satın alma talebine ilişkin temel bilgiler anlatılmaktadır. Bu eğitimi tamamladığınızda; satın alma işlemlerini yapabileceksiniz.

Satın Alma Talebi

Satın alma talep fişi; firma içinde (dahili) satın alma taleplerinin girileceği ekrandır. Bu ekranın en önemli özelliği; aynı evrak içinden stok, hizmet, masraf ve demirbaşlara yönelik talep girişlerinin yapılmasına olanak vermesidir. Örneğin; personellerin ihtiyacı olan büro malzemeleri bu evrak ile belgelendirilebilir.

Bu evraktan yapılan girişler sipariş fişlerine de aktarılabilir. Dolayısı ile satın alma talep evraklarından yararlanılarak, (Shift+F9 Ana sağlayıcı satın alma talepleri)  tuşu yardımıyla otomatik olarak sipariş fişi oluşturulabilir. Fakat bu işlemin gerçekleşebilmesi için satın alma talep evrakının hazırlandığı stoklar, hizmetler, masraflar ve demirbaşlar için ana sağlayıcı kodunun girilmesi zorunludur.

Programa girdiğinizde, öncelikle satın alma talep fişine ilişkin genel bilgilerin girilmesi gerekir. Bunlar; talep fişinin evrak ve belge numaraları, evrak ve belge tarihleri, satın alma talebinin hangi sorumluluk merkezinden geldiği ve talep edilen stokların hangi depoya gireceğidir. Daha sonra talep edilen kalemlerin girişlerine başlanılabilir. Bunun için öncelikle cinsi alanından talebin stok, hizmet, masraf veya demirbaş için mi düzenleneceği belirlenecek ve bu belirleme doğrultusunda da satın alınması talep edilen stokun, hizmetin, masrafın veya demirbaşın kodu ya da miktarı, proje bazlı çalışan bir firma iseniz ilgili proje kodu ve ne zaman teslim alınacağı bilgileri ilgili alanlara girilmelidir.

Talep evrakına girilen stoklar için stok tanıtım kartlarının detaylar penceresindeki Sipariş süresi (gün) alanına gün sayısı girilmiş ise taleplerin teslim tarihi otomatik olarak belirlenebilecektir. Yani sipariş gün süresi alanına üç gün yazılmış ise teslim tarihi talep evrakının girildiği günden üç gün sonrasına otomatik olarak atanacaktır.

Stoklarınızı birden fazla birim ile takip edebilmeniz ve evrak girişlerini istediğiniz birime göre yapabilmeniz mümkündür. Dolayısıyla satın alma talebinde bulunacağınız stoklar için tanıtım kartında birden fazla birim tanımlamışsanız, bu evraktan gireceğiniz miktar ilk girilen birim olarak (ki bu ana birimdir ve tüm giriş-çıkışlar bu birim ile yapılır.) bu alana otomatik gelecektir. Eğer ilgili stokun birimini değiştirmek isterseniz, “miktar” alanında <F10> tuşuna basarak birim seçimi yapabilirsiniz. Birim değiştirildiğinde, girilen miktar yeni birimin katsayısı ile çarpılarak miktar alanına güncelleşmiş olarak gelecektir.

Örneğin; stoklarınız hem adet hem de düzine olarak takip ediliyor olsun. Stok tanıtım kartında ilk tanımlı olan birim adettir. Dolayısıyla bu sizin ana biriminizdir. Satın alma talebine girilen miktar doğal olarak ana birim olarak değerlendirilir. Eğer o evraktan stoklar düzine olarak işlem görecekse, miktar girişini yaptıktan sonra <F10> tuşuna basmalı ve düzine birimini seçmelisiniz. Bu seçimden sonra adet olarak girdiğiniz stok miktarı düzineye çevrilecektir. Yani miktara 1 verdiyseniz, birim düzine olarak değiştirildiğinde miktar otomatik olarak 12 olacaktır. Bu şekilde bütün satın alma talepleri girildikten sonra, evrak kaydedilir. Satın alma talebi kabul edildiğinde, verilen sipariş fişi evrakına gidilerek, Shift+F8 tuşları yardımı ile talep fişindeki kayıtlar sipariş fişine aktarılabilir. Shift+F9 tuşu ile taleplerinizi stoklarınızın ana sağlayıcı kodlarına göre aktarabilirsiniz. Bu evrak üzerinde ALT+D tuşlarına basarak da taleplerinize ilişkin açıklama girişi yapabilirsiniz.

Twitter: https://twitter.com/mikroyazilimas

Linkedin: https://www.linkedin.com/company/mikroyazilimas/

İnstagram: https://www.instagram.com/mikroyazilimas/

Facebook: https://www.facebook.com/mikroyazilimas

Yeni eğitimleri kaçırmamak için: https://www.youtube.com/mikroyazilim1/?sub_confirmation=1