Bu eğitimde; Finans Yönetimi Modülü ve modüle ilişkin menüler temel özellikleri ile anlatılmaktadır.Bu eğitimi tamamladığınızda; finans yönetimi kapsamında hangi işlemleri yapabileceğinizi öğreneceksiniz.

Bir işletmenin finansal hedeflerine ulaşabilmesi için mali durumunun etkin bir şekilde yönetilmesi gereklidir. Mikro Finans Yönetimi Modülü; tüm finansal hareket girişlerinin yapıldığı, hareket girişlerinden derlenerek hazırlanan raporların veya ekstrelerin alındığı, detaylı analizlerin yapıldığı yapısı ile firmaların finansal hedeflerine ulaşmasını sağlayan önemli bir araçtır.

V15 serisi ile birlikte, birden fazla firma ile işlem yapan kullanıcılar; programda iken çalışmak istedikleri firmaları değiştirip aynı anda farklı firmalar için kayıt girişi yapabilirler. (Firma değişimi; programın ana menüsünde, üst kısımdan yapılmaktadır.) Bu sayede, finans bölümünden tüm firmalar için kart tanımlamalarını tek bir ekrandan yapabileceklerdir.  Örneğin; “a bankası, x firması için çalışır” şeklinde tanımlamalar yapılabilecektir.  Eğer, “x” firması seçili iken “b” bankası ile işlem yapılmak istenirse program uyarı verecektir.

Bu bölümden, finansal hareketlerde işlem gören tüm gerçek ya da tüzel kişilerin (kasa, banka, personel ve cariler) programa tanıtımları yapılacaktır. Eğer ilgili kartlar açılmazsa herhangi bir işlem yapılamaz. Örneğin; banka kartları açılmaz ise bankalar ile ilgili hiçbir işlem yapılamaz. Ya da cari kartlar açılmaz ise fatura kesimi ve diğer hareket girişleri yapılmaz. Kartlar menüsünde yer alan finansal sözleşme vb. bazı kartlar, evrak girişleri referans alınarak herhangi bir çek veya senedin durumlarını izlemek için kullanılmaktadır. Yani herhangi bir bilgi girişi yapılmamaktadır.

Tüm finansal hareket girişleri bu bölümden yapılır. Evraklar; tahsilât evrakları, ödeme evrakları, dekontlar, bankalar, faturalar ve açılış fişleri olmak üzere çeşitli gruplara ayrılmıştır. Bu gruplar da kendi içlerinde dallara ayrılır. Örneğin; tahsilât yapacaksanız, tahsilat menüsüne girip, farklı tahsilât evraklarından (tahsilât makbuzu, çek giriş bordrosu, senet giriş bordrosu, gelen havale vb.) dilediğinizi seçebilirsiniz.

Raporlar menüsünde, evraklar bölümünden girilen hareketlerin detaylı raporları alınır. Raporlar bölümü de tıpkı evraklarda olduğu gibi çeşitli gruplara ayrılmaktadır.

Yönetim menüsünü oluşturan programlar ile bankaların, kasaların, personellerin demirbaşların tanıtım kartlarından girilen bilgileri ile bu kartların hareket föyleri ve hesaplara göre dağılımları detaylı olarak izlenir.

Operasyonlar menüsünden değerli kâğıt olarak adlandırdığımız “çek ve senetlerin” tüm pozisyonları, ayrı ayrı programlar dahilinde incelenir. Bunun yanı sıra farklı pozisyonlarda takip edilebilmelerine yönelik birçok işlem de gerçekleştirilir. Örneğin; portföyde olan tahsil çekleri tek bir ekrandan hem incelenebilir hem de tek bir tuş yardımıyla bankaya tahsile gönderilebilir.

Grafikler;kasa, çek ve senet hareketlerinin grafik şeklinde dökümlerinin alındığı bölümdür.

Nakit akış; firmaların nakit ihtiyaçlarını ve nakit fazlalarını takip edebilmelerini ve tek ekrandan yönetebilmelerini sağlayan bölümdür.

Ödeme işlemleri; carilere yapılacak ödeme listelerinin hazırlandığı ve bu ödemelerle ilgili raporların alındığı bölümdür.

“Bankalarla bilgi alışverişi” menüsü ise hangi banka ile çalışıyorsa o bankaya ait ödemelerde, program ile bilgi alış verişi yapabilmenizi sağlayacaktır.

Twitter: https://twitter.com/mikroyazilimas

Linkedin: https://www.linkedin.com/company/mikroyazilimas/

İnstagram: https://www.instagram.com/mikroyazilimas/

Facebook: https://www.facebook.com/mikroyazilimas

Yeni eğitimleri kaçırmamak için: https://www.youtube.com/mikroyazilim1/?sub_confirmation=1