Sektör ayırt etmeksizin, her yöneticinin firması için sorduğu o kilit soru: “Satışları nasıl artırabilirim?” Bu sorunun tek ve değişmez bir cevabı olmadığını tahmin edersiniz. Ama işletmeniz için anlamlı bulacağınızı düşündüğümüz birçok farklı cevabı biliyoruz!

Satış, çok yönlü ve boyutlu, bilimden destek aldığı kadar kişisel beceri ve kararlardan da çok etkilenen, birçok farklı faktöre göre değişen, merkezinde iletişimin ve insan psikolojisinin olduğu karmaşık bir disiplin. Gözünüz gibi baktığınız KOBİ’niz için de satış artırmanın hem makro hem de mikro boyutta pek çok farklı yöntemi bulunuyor. Bu yazıda, bu yöntemlerden bahsedeceğiz.

  1. Doğru hedef kitleye konuşun

Sizin ürün ve hizmetinizle ilgilenen, ihtiyaçları ve beğenileri sizin satmak istediklerinizle örtüşen kitleyle iletişim kumalısınız. Doğru kitleyle konuşmaya başladıktan sonra, onlarla iletişiminizi sürdürecek kanalların sürekli olduğundan emin olun. Bu kanalları ve iyi bir CRM yazılımını kullanarak müşterinize dair data toplayın. Onları yakından tanımak için çaba sarf ederek memnuniyet ve sadakat yaratın. Yeni müşteriler kazanmanın maliyetsiz ve verimli yollarını araştırın.

CRM nedir? Şirketler için neden önemlidir?” başlıklı yazımıza da göz atmak ister misiniz?

  1. Daima hedef koyun ve plan yapın

Daima net bir planınız ve açık hedefleriniz olsun. Yol haritanızı, rakiplerin stratejisini de dikkate alarak yapın.

  1. İyi bir satış ekibi kurun

Satışlarınızı artırmak istiyorsanız, bu konuda en az sizin kadar çalışanlarınız da istekli ve kararlı olmalı. Güler yüzlü, samimi, daima olumlu, firmasını, sattığı ürün ve hizmeti çok iyi tanıyan ve mümkünse seven, çözümcü, dinleyen, karşısındaki anlamak için çaba gösteren, hayat enerjisi yüksek insanlarla çalışın.

  1. Yoğun ama şeffaf bir iletişim kurun

Ürün ya da hizmetinizi, markanızla birlikte bilinir ve görünür kılın. Eğer varsa, markanızın itici gücünden faydalanın. Satın alma kararlarını etkilemek için müşterilerinizle sık sık iletişim kurun. Fakat bu iletişimin direkt ve samimi olduğundan emin olun.

  1. Sorumluluk alın, güvenilir davranın

Müşterinize saygı duyun. Daha çok kâr etmek pahasına, onlara asla yanıltıcı ya da doğru olmayan bilgiler vermeyin. Hata yaptığınızda ise sorumluluğu üstlenin ve bu hatayı telafi etmek için üzerinize düşenleri  yapın. Müşterilerinizle ancak bu sayede uzun soluklu bir ilişki kurabilirsiniz.

  1. Mevcut ürün ve hizmetlerinizi geliştirin, yeni ürün ve hizmetler üretin

Sektörde sizi rakiplerinizden ayıran bir alametifarikanız olsun. Kendinizi müşterilerinizin yerine koyup neden sizi tercih etmeleri gerektiğini düşünün. Eğer kendinizi ikna edebiliyorsanız, herkesi edersiniz! Ayrıca, ürün ve hizmet yelpazenizi genişleterek, her bir ürün ve hizmetin bir diğerini satmasına da olanak sağlarsınız.

  1. E-Dönüşüme katılın

İş süreçlerinizi optimize etmek, ürün ve hizmet kalitenizi standart hale getirmek için teknolojiden faydalanın. Bu sayede, yalnızca alt yapınızı değil, tüm şirketinizi yenilediğinizi; ulusal ve uluslararası pazarda ancak yeni ve güncel kalarak rekabet edebileceğinizi hatırlayın.

Dijital dönüşümün KOBİ’lere sağladığı yararlar nelerdir?” başlıklı yazımıza da göz atmak ister misiniz?

Bol satışlar!