Covid-19 tüm işletmeleri, özellikle de perkende satış yapan mağazaları sert şekilde vurdu. Salgın sonrasında mağazalar, bir yandan hükümetin çıkardığı yeni yasalara uymaya, bir yandan çalışanlarını ve müşterilerini korumaya, bir yandan da kârlarını maksimize etmeye çalışıyor. Peki bu dönemde mağaza sahipleri ve çalışanları nelere dikkat etmeli?

İşletmeler bir bir yeniden açılırken işverenler bir dizi iş hukuku sorunuyla karşı karşıya kalıyor, mağaza görevlileri yepyeni çalışma koşullarına adapte olmaya çalışıyor. Bu yazıda mağazalarını yeniden açanlar için süreci mümkün olduğunca sorunsuz geçirmelerini sağlayacak ipuçlarımızı sıraladık:

Devletin sağlık ve güvenlik kurallarına uyun

Mağazanızın kapısını açmadan önceliğiniz, çalışanlarınızı ve müşterilerinizi korumak için devletin koyduğu yeni kurallara uymak ve doğru prosedürleri uygulamaya başlamak olmalı. Bununla birlikte çalışanlarınıza doğru koruyucu ekipmanları sağlayıp onları bu ekipmanı kullanmak ve müşterilerle aralarındaki sosyal mesafeyi korumak konusunda bilgilendirmelisiniz. Mağazanızı büyüklüğüne ve çalışan sayısına bağlı olarak yeniden düzenlemeli, hangi alanlarda kaç kişinin bulunabileceğini, temizlik için hangi prosedürlerin uygulanacağını, acil bir durumda hangi aksiyonların alınacağını belirlemelisiniz.  

Çalışanlarınızı bilgilendirin

Devletin işletmeniz için belirlediği tüm kural ve yasaklar ile bunlara getirilen tüm güncellemeleri çalışanlarınızla ilk günden paylaşın. Çalışanlarınıza hem kendi sağlıkları hem de müşterilerin güvenliği için hangi sağlık ve güvenlik yönergelerini nasıl takip edeceklerini, kişisel hijyen için neler yapmaları gerektiğini, en basitinden bir kargo teslimatını bile nasıl almaları gerektiğini ayrıntılı şekilde belirtin. Ayrıca onlardan sık sık soru ve önerilerini, varsa endişelerini paylaşmalarını talep edebilirsiniz. Böylece çalışanlarınıza görüşlerine ve güvenliklerine önem verdiğinizi de göstermiş olursunuz.

Çalışan haklarına özen gösterin

Böylesi bir dönemde ücret politikası ve vardiya düzeni gibi temel konuların çok daha ötesinde bazı unsurlara dikkat etmeniz gerekebilir. Çalışanlarınızın özel ihtiyaçlarına dikkat etmek için her zamankinden daha temkinli olmalısınız. Örneğin solunum rahatsızlığı olan bir çalışanınız için standart bir maske yeterli olmayabilir. Bir başka çalışanınızın kullandığı eldivene alerjisi olabilir. Corona döneminde iş güvenliği yasalarını doğru şekilde uygulamak ve çalışanlarınıza işçi haklarına uygun şekilde davranabilmek için bir iş hukuku avukatına danışabilirsiniz.

Sık sık temizlik yapın

Covid-19’un yayılmasını durdurmak için temizlik kritik önem taşıyor. Bu yüzden siz de mağazanızda ürünleriniz ve çalışanlarınızın en çok dokunduğu yerler başta olmak  tüm alanları sık sık sterilize edin. Çalışanlarınızı bu temizliği nasıl yapacakları konusunda eğitin.

İnsan kaynaklarına önem verin

Eğer varsa, insan kaynakları ekibinizin yeni çalışma biçimlerini tanımlama ve ileriye dönük gerekli politika ve prosedürleri geliştirme konusunda kritik bir rolü olacak. Yeni normalde, İK ekibiniz, çalışanlarınızın kendileri ve müşterilerle ilgili güvenlik ve sosyal mesafe gereklilikleri konusunda hızlı bir şekilde uzmanlaşmasını sağlamak üzere her zamankinden daha çok çalışabilir.


İşletmeniz için en uygun Mikro Yazılım programını seçmek için tıklayın.

Şimdi Mikro Yazılım programlarını kiralama modeliyle de kullanabilirsiniz.