Kampanyalar; teşebbüs niteliği olan, siyaset, ekonomi, kültür gibi alanlarda bir amacı, bir işi veya bir çalışmayı gerçekleştirmek için yapılan, belirli bir süreye yayılan yoğun ve yaygın etkinlik dönemleridir. Bu yazıda kampanyalara ve kampanya yönetimine dair tüm sorularınızı cevaplıyoruz.

Kampanya nedir?

Kampanya, belirli bir zaman diliminde, planlanan etkinliklerin, hedeflenen artı değerleri yaratması amacıyla yürütülen sürecin tamamına verilen isimdir. Kampanyalar, belirli zaman aralıklarında yapılan, bir firmanın her zaman dinamik görünmesini ve kar elde etmesini sağlayan süreçlerdir. 

Kampanyalar ile neler amaçlanır?

  • Satışları artırmak: e-Ticarette veya diğer birçok ticaret alanında oluşturulan kampanyaların ana motivasyonu, karlılığın ve gelirin artırılmasıdır. Bu nedenle satışların artması ve hızlanması kampanyaların öncelikli hedefleri arasındadır. Düzenlenen kampanyaların başarılı olması ile satışlar yükselişe geçer. Uygulanan kampanyaların tüketicilere doğru bir şekilde ulaşmış olması, onları e-ticaret sitesine veya sizin ürünlerinize çekecek ve satın alma kararlarında olumlu etkiler.
  • Trafiği artırmak: Kampanya süreçleri ile işletmenizin mevcut müşterileri haricinde yeni ve farklı kitlelere ulaşması da mümkündür. Bunun sağlanabilmesi için kampanyanın trafik akışını arttırıcı nitelikte olması gerekir. Kampanya planlanırken mevcut müşteriler hedeflenerek yapılacak kampanyaların yanı sıra farklı hedef kitlelere yönelik fikirlerin de hesaba katılması hedef kitle kapsamını istenilen düzeye yükselterek trafik akışını artırabilir.
  • Marka ve ürün bilinirliğini artırmak: Uygulanan kampanyalar sayesinde farklı hedef kitlelere ulaşılabileceğinden bahsetmiştik. Genişletilmiş müşteri portföyü sayesinde ürün ve marka bilinirliğiniz de hızlı ve kolay bir şekilde artar.

Kampanya çeşitleri nelerdir?

Kampanya süreçleri planlanırken kampanyanın ne türde olacağını belirlemek gerekir. Kampanya türünü belirlerken hedef kitlenizin istek, ihtiyaç ve yönelimlerini göz önünde bulundurabilirsiniz. Tercih edebileceğiniz bazı kampanya türleri şunlardır:

  • Ücretsiz kargo kampanyaları: Özellikle perakende satış ve e-ticaret için sık kullanılan kampanya türlerinden biri olan ücretsiz kargo kampanyaları, hedef kitleyi satın almaya yönlendiren güçlü bir reklam türüdür. 
  • Yüzde birimli kampanyalar: Yine en çok tercih edilen kampanyalardan biri olan yüzde birimli kampanya türünde, belirlenen dönemlerde, belirlenen ürünlerde yüzdeler üzerinden indirimler uygulanır. 
  • Limit üzeri alışveriş kampanyaları: Belirli bir limitin üzerinde yapılacak alışverişler için hazırlanan kampanyaları ifade eden limit üzeri alışveriş kampanyaları, gün geçtikçe önemini ve kapsamını artırıyor. Bu kampanya türünde, belirlenen hedef ücretin üzerinde harcama yapan müşterilere hediye çeki verilir veya belirlenen tutarlar üzerindeki alışverişlerinde onlara ürün hediye edilir.
  • Yarışma veya çekiliş kampanyaları: Günümüzün dijital dünyasında en çok göze çarpan kampanya türü hiç kuşkusuz yarışma ve çekilişlerdir. Genellikle sosyal medya mecraları üzerinden uygulanan çekilişlere gösterilen rağbetin oldukça fazla olması, işletmelerin bilinirliklerinin artmasına yardımcı olur.

İyi kampanya nasıl oluşturulur?

Günümüzde, basit afişler hazırlamaktan karmaşık verilerin incelenmesiyle belirli kişilere ulaşmaya kadar birçok kampanya oluşturma şekliyle karşılaşıyoruz. İyi bir kampanya oluşturabilmenin bazı unsurları ve “tik” atılması gereken adımları vardır. Başarılı bir kampanya oluşturmak ve belirlenen hedeflere ulaşabilmek için kampanyanın şu özellikleri taşıması gerekir:

  • Doğru hedef kitleye hitap etme
  • Hedef kitleye hitap edebilecek doğru reklamlar üretebilme
  • İlgi çekici ve merak uyandırıcı olma
  • Hedef kitle ihtiyaç ve gereksinimlerini karşılayıcı nitelikte olma
  • Hedef kitle için anlamlı bir değer taşıyıcı nitelikte olma
  • Doğru zaman diliminde hayata geçirilmiş olma

Kampanya nasıl yapılır? Kampanya yapmak için hangi adımları izlemek gerekir? 

Peki kampanya nasıl yapılır? İşletmeniz için etkili şekilde kampanya oluşturabilmek için şu adımları izleyebilirsiniz:

  • Kampanya fikrini oluşturun: Hangi amaçlarla kampanya yapmak istediğinizi netleştirdikten sonra dijital pazarlama, satış ve diğer alanlarda hedeflerinizi belirleyin. Kampanya fikri yukarıda da belirttiğimiz gibi satış veya tanıtım gibi konularda olabilir.
  • Kampanya takvimini oluşturun: İşletmelerin yaptığı diğer birçok işlemde olduğu gibi kampanya için de belirli bir zaman dilimi ve uygun bir tarih belirlenmesi gerekir. Bu yüzden doğru bir planla birlikte kampanyanın tarihini de planlamalısınız.
  • Kanal belirleyin: Kampanyanızı hangi kanallar vasıtasıyla müşterilere sunacağınızı da hesaba katmanlısınız. Kampanyaların gerçekleştirilebilmesi için birçok kanal bulunuyor. Bu kampanya kanallarını; sosyal medya mecraları, Google reklamları, toplu e-posta, fenomen iletişimi, affiliate pazarlaması olarak sırlayabiliriz.
  • Kreatif materyallerinizi hazırlayın: Takviminizi ve kampanyanızı hangi kanallardan sunacağınızı belirledikten sonra kampanyayı ilgi çekici hale getirmelisiniz. Kampanyanızı iyi bir şekilde ifade etmek ve ilgi çekici hale getirebilmek için iyi bir yaratıcı strateji hazırlamalı, iyi metin içerikleri üretmeli, gerekli grafik tasarımlarla birlikte görselleştirme çalışmaları yapmalı ve sosyal medya post’larınızı oluşturmalısınız.
  • Ölçümleme: Kampanya sürecinin son ve önemli bir diğer adımı ise gerçekleştirdiğiniz işlemlerin mali ölçümlerinin yapılmasıdır. Kampanya sürecinde gösterilen tüm reklam materyallerinin  tıklama oranlarının ve diğer birçok işlemin ciro için katkısını hesaplayarak maliyetlerinizi çıkarabilir, karınızı tespit edebilirsiniz.

İşletmenizin verimliliği için Mikro Yazılım’ın Kampanya avantajlarından yararlanabilir, karlılığınızı artırabilirsiniz.


İşletmeniz için en uygun Mikro Yazılım programını seçmek için tıklayın.

Şimdi Mikro Yazılım programlarını kiralama modeliyle de kullanabilirsiniz.