İleti Yönetim Sistemi nedir?

Mevzuat 6563 sayılı Elektronik Ticaretin Düzenlenmesi Hakkında Kanun, Ticari İletişim ve Ticari Elektronik İletiler Hakkında Yönetmelik kapsamında; pazarlama, promosyon, kampanya, indirim, hediye reklam vb. içerikli ticari iletilerin, alıcının onayı olmadan gönderilemeyeceği, izin alınarak gönderilen iletilerde de alıcıların ret hakkının olması gerektiği belirtilmiştir. Bu yüzden dijital ortamda alınan izinlerin saklanması, arşivlenmesi, belgelerin güvenliğinin ve gizliliğinin sağlanması, gerektiğinde arşivden çıkarılması ve tüm bu süreçlerin tüm partilerce kolaylıkla yönetilmesi için İleti Yönetim Sistemi (İYS) adında ulusal veri tabanı oluşturulmuştur. İYS’de alınan izinler, saklanıp arşivlenebildiği, güvenliği ve gizliliği sağlanabildiği için ileti yönetimi süreçleri de kolayca yönetilebilir.

Peki Ticari Elektronik İleti nedir?

Hizmet Sağlayıcıların, ürün ve hizmet pazarlaması veya firma tanıtımı için tanınırlığı artırmak üzere hazırladığı promosyon, kampanya, indirim, hediye içerikli dijital iletiler, Ticari Elektronik İleti adını alır. Ticari Elektronik İletiler alıcıların elektronik iletişim adreslerine gönderilir.

Hizmet Sağlayıcıları neler yapabilir?

  • Arama, mesaj ve e-posta gibi farklı tür ileti izinlerini yönetebilir.
  • Alıcılara ticari elektronik ileti gönderme öncesinde alacağı izinleri güvenli şekilde saklayabilir.
  • İYS dışında alınan onay ile ret bildirimleri, web arayüzü ya da teknik entegrasyon ile sisteme iletebilir.
  • İYS’ye iletilen onay ve ret bildirimleri, müşterilerin tüm izin hareketleri, her kanal için ayrı kayıt altında tutularak günlük olarak raporlanabilir.

İYS Alıcıları neler yapabilir?

  • Verdikleri izinleri görüntüleyebilir, onaylayabilir ya da reddedebilir.
  • İzinsiz gönderimleri şikayet edebilir. 
  • Ne zaman, nereden, hangi kanaldan (arama, mesaj ve e-posta) hangi Hizmet Sağlayıcı’nın ticari elektronik ileti göndermesine izin verdiğini tek ekrandan görüntüleyip ayrı ayrı düzenleme yapabilir. 

Kamu neler yapabilir?

  • İletileri izinlere göre İYS’den kontrol edip yalnızca izin vermiş alıcılara iletir. 
  • İleti şikayetleri ile şikayete konu olan iznin durumunu görüntüleyebilir. 
  • Web sitesi, kısa mesaj numarası ve çağrı merkezi üzerinden hizmet verebilir. 
  • İzinleri zaman damgasıyla kayıt altına alıp güvenli biçimde saklar. 
  • Denetleme görevini hatasız ve hızlı yerine getirir.

İYS zorunlu mu?

  • Sesli arama, e-posta veya sms gibi ticari elektronik ileti gönderen tüm gerçek ve tüzel kişilerin İleti Yönetim Sistemi’ne (İYS) kayıt olması gerekiyor. 
  • Ayrıca yalnızca sistem üzerinden onayı alınmış alıcılara ticari elektronik ileti gönderilebiliyor. 
  • 1 Eylül 2020 tarihine dek mevcut izinlerin İleti Yönetim Sistemi üzerine aktarılması gerekiyor. Bu tarihe dek aktarılmayan izinler geçersiz sayılıyor.

İYS’ye nasıl başvurulur? 

  • Başvuru yapmak isteyenlerin aşağıdaki adımları takip etmesi gerekiyor:
  • MERSİS üzerinden bilgi güncellemesi yapmak
  • Temel Hizmetler Kullanım Taahhütnamesi’ni e-İmza ile onaylamak 
  • Başvuruyu tamamlamak

Alıcı olarak izinler için İYS’ye nasıl başvurulur? 

  • Eğer bir alıcıysanız İleti Yönetim Sistemi Web, İleti Yönetim Sistemi Mobil, çağrı merkezi, kısa numara, kısa link ve e-Devlet kapısı üzerinden onay ve ret işlemlerinizi yönetebilirsiniz. 
  • Bu yöntemler, senkronize şekilde diğer platformlarda da güncellendiği için sürecinizi dilediğiniz platformdan takip edebilirsiniz. 
  • Başvuru yaparken elektronik imza token‘larınız yanınızda olmalı.
  • İşletmenizin tüm markalarında pazarlama, promosyon, kampanya, indirim, hediye içerikli gönderi iletileri varsa İYS’ye başvuru her marka için ayrı ayrı yapılmalıdır.

Siz de şirketinizin tüm e-dönüşüm süreci için ihtiyacınız olan tüm hizmetlere Mikro’nun e-dönüşüm çözümlerinden ulaşabilirsiniz. İşletmeniz için günlük hayatınızı kolaylaştıracak diğer  en uygun Mikro Yazılım programlarına göz atmak için tıklayın.

Şimdi Mikro Yazılım programlarını kiralama modeliyle de kullanabilirsiniz.