Sektör fark etmeksizin kârlılığınızı artırmak istiyorsanız daha fazla satış yapmanız gerektiği kaçınılmaz bir gerçektir. Günümüzde diğer şirketlerle rekabet edebilmeniz için hedef kitlenizi büyütmeli, eski müşterilerinizi kaçırmamalı ve satışlarınızı artırmalısınız. Bu yazımızda sa

tışlarımızı nasıl hızlandırabiliriz sorusunu, müşteri portföyü genişletme yöntemleri ve satış artırma yöntemleriyle açıklayacağız.

Müşteri portföyü genişletme yöntemleri

Yüksek satış rakamlarına en hızlı şekilde ulaşmanın yolu daha fazla müşteriye ulaşmaktan geçer. Müşteri portföyünüzü genişleterek istediğiniz hızları yakalayabilir ve işletmenizi büyütebilirsiniz. Daha fazla müşteriye sağlıklı bir şekilde ulaşabilmenin birçok yolu vardır. Bu yollar şunlardır:

  • Hedef kitlenizi seçin: Müşterilerinizi tercihlerine göre sınıflandırın ve bir hedef sırası belirleyin. Hedeflediğiniz kitleye istediğiniz ürün veya hizmeti tanıtabilmek için müşteriler ile ürün veya hizmetlerinizi veri tabanında uyumlu hale getirin.
  • Yeni müşterilere erişecek yolları belirleyin: Güncel müşteri portföyünüzü korurken atmanız gereken bir diğer adım da yeni müşterilere ulaşabilecek iletişim kanallarını ve bu kanallarda gerçekleştirmek istediğiniz faaliyetleri belirlemektir. Müşteri yönetimi ve müşteri kitlenizi geliştirmek, sizi pazarda rekabet edebilen bir şirket konumuna ulaştırır. 
  • Veri tabanı oluşturun: Birçok kanal ve mecra aracılığıyla ulaştığınız müşterilerinizi tek bir veri tabanında toplayarak müşteri kaydı oluşturun, iletişiminizi daha kolay ve düzenli bir hale getirin.
  • Ürün ve hizmetlerinizi farklılaştırın: Kendinize sürekli olarak insanların neden sizi ve ürünlerinizi tercih etmesi gerektiğini sorun ve satış dinamiğini korumak için gerekli ürün ve hizmet güncelleştirmelerine zaman ayırın.
  • Doğru müşterilerle iletişimde kalın: Doğru müşteri kitlesine ulaştığınızda bu sirkülasyonun devamını getirecek iletişim kanallarını oluşturun.

Satış artırma yöntemleri 

1. Kampanyalar 

  • Ücretsiz kargo seçeneği: Araştırmalar tüketicilerin ürünlerin üzerine ekstra kargo ücreti ödemeyi sevmediklerini ortaya koyuyor. Bazı deneylerde ürüne daha fazla ücret verip yine de kargo ücreti adı altında ekstra bir kaleme ücret ödemenin tercih edilmediği de gözleniyor. Bu bilgileri kesinlikle göz önünde bulundurmalısınız. Eğer bir kampanya düzenlemeyi planlıyorsanız işe kargo ücretlerinden başlayabilirsiniz.
  • Kupon ve çekler: Alışveriş için sizi seçen müşterilerinizi kupon ve indirim çekleri ile mutlu edebilirsiniz. Böylece müşterileriniz sizi seçmekle çok iyi bir karar verdiklerini düşünecek ve bundan sonraki alışverişlerinde de sizi tercih etme eğiliminde olacak.
  • Lead kampanyaları: Bazen yeni bir müşteri kazanmak, satış yapmaktan çok daha kıymetli olabilir. Bu yüzden müşterilerin bültenlerinize, yayınlarınıza veya sitenize kayıt olması için kampanyalar düzenlemelisiniz. 
  • Emailing: Kampanyaların önemli bir adımı da e-postalardır. Düzenli ve doğru saatlerde gönderdiğiniz e-postalar ile satışları önemli ölçüde artırabilirsiniz. Daha önce alışveriş yapmış müşterilerinizin tekrar sizi tercih etmesinde emailing önemli rol oynar.

Bu kampanya çeşitlerine ek olarak ücretsiz iade seçeneği, kapıda ödeme kolaylığı, çapraz satış teknikleri gibi birçok satışa yönlendirici taktiği kullanabilirsiniz. 

2. Google AdWords Reklamları

  • Alışveriş reklamları: Google alışveriş reklamları, en çok tıklanan reklam modellerinden birisidir. Görsel bir içerikle müşterilere hitap eden bu reklam türünde, kullanıcıları web sitenize ve e-ticaret yaptığınız mağazalara daha kolay çekebilirsiniz. 

3. SEO

Eğer işletmenizin bir web sitesi varsa dikkat etmeniz gereken öncelikli konulardan biri de SEO kurallarıdır. Sitenizi rakiplerinize karşı güçlü konuma getirmek için genel SEO problemlerine odaklanabilir, web sitenizin arama motorlarıyla optimize olup olmadığını kontrol edebilirsiniz. Anahtar kelime seçimlerini doğru yaparak sitenizi üst sıralara çıkarabilirsiniz. Bu sayede yeni müşterilere de çok daha hızlı ve kolay ulaşırsınız.

4. Sosyal medya

Ticaretin günümüz dünyasında yeniden yazılan kodlarına bakarsak sosyal medyada aktif bir şekilde faaliyet göstermenin birçok işletme için bir ölüm kalım meselesine dönüştüğünü görebilirsiz. Bu kadar önemli hale gelen sosyal medya mecralarını efektif şekilde kullanmalı, bu platformlarda işletmenizin kampanyalarını yürütmek ve tanınırlığını artırmak adına çeşitli çalışmalar yapmalısınız.

5. Kullanıcı deneyimi

Peki kullanıcı deneyimi nedir, neden önemlidir? Kullanıcı deneyimi günümüzde en çok özen gösterilmesi gereken ancak görece yeni tanıştığımız için bazen göz ardı edilebilen konular arasındadır. Ürün ve hizmetlerinizde kullanıcı deneyimini daha kaliteli hale getirmek için yapabileceklerinizi sıralayalım

  • Hızlı olun: Hem web siteniz hem de işletmenizin diğer işlemleri çok hızlı bir şekilde ilerlemelidir. Sitenizi ziyaret eden müşterileri kaçırmamak için web sitenizin hızlı bir şekilde yüklenmesi, tüm bölümleriyle kolayca açılır ve gezinilebilir olmalıdır. Bunu sağlayabilmek için bazı optimizasyon ve senkronizasyon çalışmaları yapmalısınız. Web siteniz haricinde işletmenizin satış işlemleri için kullandığınız tüm platformları, olası aksiliklerden uzak tutmalı, sattığınız ürün veya hizmeti kullanıcıya en hızlı şekilde sunmalısınız. 
  • Zengin içerik: Sitenizin ve işletmenizin kabiliyetlerini sergileyebilmeniz ve nitelikli ürün ve hizmetlere sahip olduğunuzu kanıtlayabilmek için web sitenizde zengin görsel ve videolu içeriklere yer verin. Oldukça kaliteli ürün çekimleri yapmaya, günümüz dinamiklerini ve isteklerini karşılayacak videolar hazırlamaya özen gösterin. Reklam kampanyalarınızda kullandığınız metinlerde az sözcükle çok şey anlatın. Ancak gerektiğinde ise sektörünüz ve alanınızın uzmanı olduğunuzu belli edecek uzun ve zengin içerikler üretip blog’unuzda yayınlayın. 
  • Blog: Son zamanlarda web sitelerinin, müşteri özellikle de üye müşterileri ile iletişimlerini artırmanın ve samimileşebilmelerinin yolu, blog yazılarından geçiyor. Bloglar sayesinde müşteriler ve işletmeler birbirlerine yakınlaşıp daha anlamlı bağlar kurabiliyor. Siz de bu türden bir iletişim aracına ihtiyaç duyuyorsanız web siteniz için bir blog projesi başlatabilirsiniz.
  • Canlı yardım: Sitenizi ziyaret eden müşterilerin kafasına takılan sorular olması durumunda bu sorulara en hızlı cevabı verebilmelisiniz. Canlı destek aracılığı ile bu soruları cevaplayabilir, müşteri memnuniyetini artırabilirsiniz. 

Sıraladığımız müşteri porföyü genişletme ve hızlı satış yöntemlerini uygulayarak satışlarınıza yüksek ivme kazandırabilir, kârlılığınızı çok yüksek seviyelere çıkarabilirsiniz. 

Kolaylıklar!


İşletmeniz için en uygun Mikro Yazılım programını seçmek için tıklayın.

Şimdi Mikro Yazılım programlarını kiralama modeliyle de kullanabilirsiniz.