Radyoda duyduğu markanın adını not eden, sokakta gördüğü ilandaki telefon numarasını kaydeden kaldı mı? 7/24 çevrimiçi yaşama lüksü sayesinde artık bulunduğumuz yerden her şeye ulaşabilir ve herkes tarafından da ulaşılabilir durumdayız. Peki siz hedef kitlenizin size daha kolay ulaşması için neler yapabilirsiniz?

 

Artık her an her yerde çevrimiçiyiz; aklımıza takılanları, aradığımız bir ürün ya da hizmeti, bazen en eften püften şeyleri bile cihaz ayırt etmeksizin arıyor ve bir karşılık alıyoruz. Bu durum, sizin hedef kitleniz için de geçerli. Üstelik, artık insanların sizi bulmak için tanımasına bile gerek yok; tek bir sorgusuyla size ulaşabilir. Özellikle de bir ürün ya da hizmet arayışındaysa, dijital dünyadaki görünürlüğünüz ve belki de reklamlarınız sayesinde sizi tercih bile edebilir.

Peki senaryonun tam olarak bu şekilde gerçekleşmesi için neler yapabilirsiniz. Önerilerimizi sıralayalım:

  1. Hedef kitlenizi tanıyın ve onları anlayın.

Hedef kitlenizin ihtiyaçlarını, sorunlarını, ilgi alanlarını, hoşlandıkları ve hoşlanmadıkları şeyleri, demografik özelliklerini bilin. Tüm bunlar, onların nasıl arama yaptığı ve tüketim alışkanlıkları hakkında da bilgi verecektir.

SEO nedir, nasıl çalışır?” başlıklı yazımızı da okumak ister misiniz?

  1. Hedef kitlenize ulaşın.

Tanıdığınız birinin dikkatini nasıl çekeceğinizi de az çok tahmin edersiniz. Hedef kitlenize de benzer şekilde ulaşabilirsiniz. Kim olduklarını bildiğiniz için sadece onlar aradığında karşılarına çıkabilirsiniz. Nasıl arama yaptıklarını bilmeniz de karşılarına doğru anahtar sözcüklerle çıkmanızı kolaylaştıracaktır.

MikroX Blog‘daki “Google AdWords nedir, nasıl ve neden kullanılır?” başlıklı yazımızı da okumak ister misiniz?

  1. Hedef kitlenizle diyalog kurun.

Potansiyel müşterilerinize bir kez ulaştıktan ve ilgilerini çektikten sonra, onlarla diyaloğunuzu sürdürecek kadar yakınlık kurmanız gerekiyor. Bu da onlar için iyi düşünülmüş bir tüketici deneyimi sağlamakla başlıyor. İşlevsel ve hızlı bir web sitesi, iyi bir mobil deneyim, sorunları olduğunda hızlıca çözüm bulan bir müşteri hizmetleri servisi, güne ayak uydurmak için sıkça güncellenen ve geliştirilen ürün ve hizmetler… Ve bittabi özgün ve yaratıcı içerikler… Farklı platformlardan sunacağınız, ihtiyaç karşılayan, bilgi veren ve yardım eden içerikler müşterilerinizle aranızdaki bağı derinleştirmenizi sağlayacaktır.

  1. Reklamlarınızın başarısını ölçün.

Bugün online reklamlarınızın etkisini ölçmenize yardım edecek onlarca ücretsiz dijital pazarlama aracı bulunuyor. Farklı metrik ve ölçümlemelerle, gerek içeriklerinizin, gerek reklamlarınızın kime nasıl ulaştığını ve size geri dönüşünün ne kadar olduğunu ölçebilirsiniz.

MikroX Blog‘daki “İşletmeni yukarıya taşıyacak 8 Google dijital pazarlama aracı” başlıklı yazımızı da okumak ister misiniz?