Evden çalışmak, kendi programınızı ayarlama esnekliği sağlar ve ulaşım ve benzeri yükleri ortadan kaldırarak zamandan ve paradan tasarruf etme imkanını sunar. Evinizi ofise çevirerek işlerinizi minimum ek yük ile sürdürebilirsiniz. Peki bunu nasıl yapabilirsiniz?

Bir ofisi kurarak başarılı olmak, geleneksel olmayan ve verimliliğinizi artıracak bir çalışma alanı yaratmakla mümkündür. Mesleğiniz ne olursa olsun evden çalışmanıza izin veren bir işiniz varsa aşağıdaki ipuçlarını kullanarak siz de evinizi ofise çevirebilirsiniz.

Nelere ihtiyacınız olduğunu belirleyin.

Ofisinizde ihtiyaç duyacağınız şeyler, yaptığınız işle yakından ilgili olacaktır. Örneğin çalışmak için bir bilgisayardan fazlasına ihtiyacınız varsa masanızı ona göre seçmelisiniz. Peki dosya ya da klasör saklamak için evde çalışırken özel bir depolama alanına ihtiyacınız var mı? Sizi home ofisinizde ziyaret edecek kişiler olacak mı, onlar için bir oturma alanı yaratmalı mısınız? İşe ayrıntılı bir home office için ihtiyaç listesi oluşturarak başlayın.

Özel bir alan seçin.

İdeal olarak, ofisiniz size mahremiyet sağlayan, sessiz bir alanda olmalı. Eğer evinizi aileniz ya da ev arkadaşlarınızla paylaşıyorsanız bu alan daha da önem kazanır. Sık sık telefonla mı görüşüyorsunuz? Ne sıklıkta videolu görüşme yapıyorsunuz? Kapısı olan bir alana mı ihtiyacınız var yoksa büyük bir odanın bir köşesi de sizin için uygun mu? Belirlediğiniz yerde evin içinden ve dışından gelen gürültüye ne kadar maruz kalırsınız? Tasarım ve teknoloji ekipmanlarınız için ne kadar alana ihtiyacınız var? Alanınızı bu soruları cevaplandırarak belirleyebilirsiniz.

Evde profesyonel bir çalışma ortamı yaratmanın incelikleri

İyi bir ışıklandırma yapın.

Ev ofisinizi bol ışık alacak şekilde kurun. En güzeli bir pencereden, doğal ışık alan bir yer seçmeniz. Böylece hem fiziksel hem de zihinsel refahınız yükselecektir. Eğer bu mümkün değilse sizi iş moduna kolayca sokacak sıcak bir ışıklandırma için bu alandaki profesyonellerden yardım alabilirsiniz. Çok sıcak ışıklar sizi rahatlatırken gün ışığı gibi bir nebze daha soğuk ışığın uyanıklığınızı artıracağını fark edebilirsiniz. Ek bir dokunuş olarak evdeki çalışma alanınızı birkaç bitki ile de süsleyebilirsiniz. Araştırmalar, ofiste bitki bulundurmanın çalışırken mutluluk sağladığını gösteriyor.

İşe özel telefon kullanın.

Evden çalışmanın birçok avantajından biri de ek yüklerinizi azaltması. Ancak hem kişisel hem de işteki ihtiyaçlarınız için tek bir telefon kullanırsanız uzun vadede tasarruftan çok zarar edebilirsiniz. Örneğin kişisel bir içerik ya da mesaj anlık bir hata ile profesyonel bağlantılarınızla paylaşılabilir ya da müşterileriniz ile arkadaşlarınızın profil ya da bilgileri birbirine karıştırabilir ve bu tip durumlar sizi epeyce uğraştırabilir.  Önerimiz hem kişisel hem de profesyonel olmak üzere iki ayrı telefon kullanmanız.

Ekipmanınız için bir yer ayırın. 

Evde dikkatiniz ofistekine göre daha kolay dağılabilir. Bu nedenle kullanmadığınız ekipmanı ve teknolojik aygıtları, her an gözünüzün önünde tutmak yerine onlara özel olarak belirlediğiniz yerlere yerleştirin. Örneğin çalışırken kişisel telefonunuz sürekli elinizin altında olursa onu kullanma oranınız da artar ve bu üretkenliğinizi azaltabilir.  Bu yüzden akıllı telefonunuzu, tabletinizi ve diğer cihazlarınızı kullanmadığınız zamanlarda sakladığınız özel bir yeriniz varsa, ev ofisiniz daha verimli bir alan olacaktır.

İşinize özel bir banka hesabı açın.

Kişisel hayatınızı iş hayatınızdan ayrı tutabilmek için işletmenize özel bir banka hesabı oluşturmak, kişisel harcamalarınızı işletme giderlerinizle karıştırmaktan kaçınmanıza yardım eder. Bu hesap ile beraber işletme gelir ve giderleriniz ile müşteri kayıtları ve ve genel finansal operasyonlarınızı takip ettiğiniz yazılımlar da kullanabilirsiniz. Gelir gider takip programları size yardımcı olabilir.

Daha faza ipucu için: Evden Çalışmanın İncelikleri yazı dizisi


İşletmeniz için en uygun Mikro Yazılım programını seçmek için tıklayın.

Şimdi Mikro Yazılım programlarını kiralama modeliyle de kullanabilirsiniz.