Koronavirüs’ün değiştirdiği yaşam koşullarıyla siz de mi evden çalışmaya başladınız? Eğer işlerinizi dizüstü bilgisayarınızla kanepenizden halletmeye çalışıyorsanız istediğiniz kadar üretken olamayabilirsiniz. Bu yüzden evinizde bir ofis veya çalışma alanı oluşturmalısınız. Böylece konsantrasyonunuzu sağlayıp işlerinizi verimli bir şekilde sürdürebilirsiniz.

Evde profesyonel bir çalışma ortamı yaratmak için aşağıdaki ipuçlarını takip edebilirsiniz.

Ev ofisiniz için yer belirleyin.

Evinizde bir ofis alanı yaratmadan önce kendinize şu soruları sorun: Bu alanda ne tür çalışmalar yapacağım? Bir başkasının da oturması için alana ihtiyacım var mı? Ne tür malzemelere ve ekipmana ihtiyacım olacak? İşimi genellikle hangi zaman aralıklarında yapacağım? Görüntülü görüşme yapacak mıyım? Tüm bu sorularla nasıl bir kuruluma ihtiyacınız olduğunu belirleyebilirsiniz. Bu arada, uyku uzmanlarından değerli bir uyarı: Yatak odanızda çalışmak, yatak odanız ve uykunuz arasındaki zihinsel ilişkiyi zayıflatır. Bu yüzden bilgisayarınızı yatağınızdan uzak tutun ve mümkünse çalışma alanınız yatak odanızda olmasın.

Uzaktan çalışan ekibinizle nasıl sağlıklı bir iş birliği yaparsınız?

Pencereli bir alan seçin.

Çalışırken yalnızca telefonunuzu, bilgisayarınızı ve klavyenizi değil zihninizi de aydınlık tutmanız önemlidir. Eğer mümkünse pencereli bir alan tercih ederek daha doğal bir aydınlatmaya sahip olabilirsiniz.

Gürültüden uzaklaşın.

Hiç evinizin içindeki ve dışındaki gürültü seviyesini değerlendirdiniz mi? Odaklanabileceğiniz, rahat bir ortamda çalışmak için evinizin en gürültüsüz alanını seçin. Komşularınızın ya da yandaki inşaatın sesinden mümkün olduğunca uzaklaşın. Bu konuda Spotify ve benzeri platformların sakinleştirici, konsantrasyon sağlayan arka plan müziklerinden de faydalanabilirsiniz. 

Masanızı motive edici şekilde düzenleyin.

Masanızı ve etrafını odaklanmış hissetmenizi sağlayacak obje ve renklerle donatın. Mavi ve yeşil doğal, sakinleştirici renklerdir. Eğer satışla ilgiliyseniz ya da insanlarla sıcak iletişim kurmanızı, onları ikna etmenizi gerektiren bir işiniz varsa araya küçük bir kırmızı da ekleyebilirsiniz.

Evden çalışmanın avantajları nelerdir?

Ergonomik bir ofis koltuğu kullanın.

Bazen kanepeyi ya da mutfak taburenizi kullanmak cazip gelse de tamamen sizin ihtiyacınıza özel bir ergonomik ofis koltuğuna yatırım yapmanızı öneririz. Çünkü günün büyük bölümünde o koltukta oturuyor olacaksınız. 

Size en uygun lambayı seçin.

Eğer varsa, pencerenizden gelen doğal ışığı tamamlayan, yaptığınız işe uygun ve gözlerinizi zorlamayan bir aydınlatma aracı seçin. Belki masanızın üstündeki lambayı bir yumuşak bir yerden ışıklandırma ya da tavan ışığı ile de destekleyebilirsiniz. 

Bilgisayarınızı düzgün konumlandırın. 

Bilgisayarınızı, ekrana tam karşıdan, 90 derecelik bir açı ile bakabileceğiniz şekilde yerleştirin. Belki bir laptop yükseltici veya idareten kullanacağınız büyükçe bir kutu işinizi görebilir. Bu sayede göz kapaklarınızda doğal bir aralık kalacaktır. Bu da gözlerinizin ihtiyaç duyduğu şekilde nemli kalmasını sağlar ve yorulmasını önler. Kan dolaşımınızın sağlığı için çalışırken ayaklarınızı da yerden biraz yukarıda duracak minik bir platforma yerleştirmenizi öneririz. 

Donanım ve yazılım ihtiyaçlarınızı belirleyin.

Kişisel bilgisayarınızın haricinde sizi ekrandan biraz uzaklaştıracak ayrı bir klavye ve bir fareye ya da evrak yazdırıp doküman taramak için bir yazıcıya ihtiyaç duyabilirsiniz. Peki dijital doküman üretimi, proje yönetimi ya da muhasebesel ihtiyaçlarınız için hangi yazılımları kullanacaksınız? Etkili bir gelir-gider takibi yapmak, e-fatura düzenleyip kesmek ve daha pek çok finansal operasyonu gerçekleştirmek için MikroX’i ya da Mikro Yazılım’ın şirketinize özel ürün ve çözümlerini deneyebilirsiniz. Tüm ihtiyaçlarınızı bir kerede belirleyip sipariş etmek ya da araştırıp satın almak size büyük kolaylık sağlayacaktır.

Muhasebe süreçleri evden nasıl yönetilir?

Mikro Yazılım’ın kiralanabilen 4 online ticari programı

MikroX ile ev ekonomini yönet

Ofis kuralları belirleyin.

Evde sizinle birlikte yaşayan diğer bireylerle çalışma saatleriniz ve ofis alanınız hakkında açık ve net olun. Hane halkının geri kalanı için temel kurallar belirlerseniz ilginizi dağıtacak, sizi oyalayacak şeylerden kaçınma şansınız olacaktır.

Daha fazla ipucu için Evden Çalışmanın İncelikleri yazı dizisine göz atın.


İşletmeniz için en uygun Mikro Yazılım programını seçmek için tıklayın.

Şimdi Mikro Yazılım programlarını kiralama modeliyle de kullanabilirsiniz.