Pandeminin yeniden belirlediği yaşam ve iş koşulları ile evden çalışmak hepimizin ‘yeni normali’ oldu. Peki normalleşme sürecine adım adım yaklaşırken daha verimli bir ev-ofisi nasıl yaratabilir, nasıl daha odaklı çalışabiliriz?

Evden çalışmanın en zorlu tarafı yaptığınız işe odaklanmak olabilir. Bu yazıda, evden çalışırken dikkatinizi toplamak ve yaptığınız işten daha çok verim almak için bazı ipuçlarını sıraladık.

Evinizi ofise çevirmeniz için ipuçları

Evden çalışırken zaman yönetimi nasıl olmalı?

1. Özel bir çalışma alanınız olsun

İster mutfağın bir köşesi ister sadece size ait bir oda… Birinci kural, işleriniz için size özel bir köşenizin olması. Dizüstü bilgisayarınızı alıp kanepeye kurulmanın keyfi de bir başka ancak boyun, sırt ve bel ağrılarına davet çıkardığı için bu düzen keyfinizi kısa sürede bozabilir. Ayrıca kanepenin etrafındaki TV ve benzeri aygıtlar dikkatinizi çarçabuk dağıtabilir.

2. Sosyal medya ile de sosyal mesafelenin

Sosyal medyadan daha cazip bir dikkat dağıtıcı var mı? Instagram’daki hikayeler, Twitter’ın yeni gündemi ya da Whatsapp’taki gruplardan gelen videolar bazen gerçekten çok eğlenceli olabiliyor ama bir yandan da zamanı bir kara delik gibi yutuyor. Küçük bir öneri; StayFocusd isimli uygulamayı (Chrome uzantısı) kullanarak sosyal medyaya harcayacağınız süreyi kısıtlayabilirsiniz. 

3. Üstünüzü değiştirin

Bu madde, nasıl göründüğünüzle değil kendinizi işe motive etmekle ilgili. Evet, evdesiniz, ciddi giyinmenize elbette hiç gerek yok. Ancak pijamalarınızı çıkarmanız bile daha profesyonel hissetmenizi sağlayacak ve sizi işe daha çok odaklayacaktır.

4. İşleri ertelemekten kaçının

Evdeyken işleri ertelemek, ofistekine göre daha kötü sonuçlar doğurabilir. Çünkü evde, ofistekinden daha fazla dikkat dağıtıcı unsur bulunuyor ve mesai saatleri açısından da biraz daha rahat koşulara sahipsiniz. İşleri ertelemeyi alışkanlığa dönüştürmek, domino etkisi yaratarak verimsizliği de bugünden yarına taşıyabilir. Önerimiz, günlük ve haftalık programlar ile yapılacaklar listeleri oluşturarak bu programa uymanız.  

5. Ara verin

İşe ne zaman başladığınızı ve mesainizi ne zaman bitireceğinizi belirleyin. Programsız ilerlediğinizde sürekli çalışıyor gibi hissedebilirsiniz. Bu da kendinizi bitkin ve verimsiz hissetmenize yol açar. Çalışma saatlerinizi belirleyip sık sık mola vererek hem iş ve yaşam dengesini daha kolay kurabilirsiniz hem de kendinize, aileniz ve arkadaşlarınıza daha çok vakit ayırabilirsiniz. 


İşletmeniz için en uygun Mikro Yazılım programını seçmek için tıklayın.

Şimdi Mikro Yazılım programlarını kiralama modeliyle de kullanabilirsiniz.