e-Ticarette ürün tedariğinin önemi

e-Ticarette ürün tedariği, gerek büyük e-ticaret firmaları gerekse e-ticaretle yeni tanışan bireysel girişimciler için en önemli konulardan biri. Ürün, e-ticaretle ilgilenenler için hem profesyonel danışmanlığa hem de SEO desteğine ihtiyaç duyulan bir bileşen. 

Tıpkı geleneksel ticarette olduğu gibi e-ticarette de alırken kazanmak önemlidir. Doğru tedarikçiden en iyi fiyata ürün almak, ülke geneline hizmet verebilmek, stok bulundurmadan çalışabilmek e-ticaret yapanlar için büyük avantajlardır.

Fiziksel mağazaların maliyetleri, stok yatırımı yapmadığı için daha düşüktür, bu da fiyatlara yansır. e-Ticaret sitelerinin, fiziksel mağazalara göre daha uygun fiyatlar sunması da bu sayededir. e-Ticarete girmek, işte bu nedenle tüm KOBİ’ler için faydalıdır.

Peki e-ticarette ürün tedariği hangi yöntemlerle yapılır?

e-Ticarette ürün tedariği yöntemleri

Bu yöntemleri sayalım:

1. Geleneksel tedarik yöntemi:

Bu yöntem fiziksel mağazanızın olduğu senaryoda kullanılır. Mağazanızdaki ürünlerinizi aldığınız bir tedarikçiniz vardır. Tedarik edip stokladığınız ürünleri sitenize ekleyip e-ticaret kanalı ile satabilirsiniz. Fiziksel mağaza stoklarınızı kullanacağınız için e-ticaret siteniz için başka bir stok bulundurmanıza gerek kalmaz. Elinizdeki stoklar daha hızlı erir. 

2. XML ile online tedarik yöntemi:

Bu yöntemde ürünler stoklarınıza fiziksel olarak eklenmez; ürünleri online tedarikçinizden XML yöntemi ile sanal mağazanıza tek tuşla hem görselleri hem de açıklamaları ile eklersiniz. Böylece stok olmadan satış yapar, yalnızca sanal mağazanızın pazarlama operasyonlarıyla ilgilenirsiniz. Ürününüzü satış yapınca tedarik eder, ürünü size ulaştıktan sonra müşterinize gönderirsiniz. Bu yöntemin dezavantajı, ürünün elinize gelme süresinin kargo sürecine eklenmesidir. Yani ürün size 1-2 günde gelirse müşterinize ulaşması da 3-4 günü bulur. 

3. Dropshipping yöntemi:

Dropshipping yönteminde de XML’deki gibi ürünler sanal mağazanıza tüm açıklama ve fiyat bilgileri ile otomatik olarak eklenir. Bu yöntemin XML’den farkı; ürünler size fiziksel olarak gelmez, müşteriye de siz göndermezsiniz. Ürünler, tedarikçiniz tarafından sizin adınıza müşterinize gönderilir. Bu yöntemde sipariş aldığınızda sipariş ve alıcı bilgilerini tedarikçiye gönderirsiniz, tedarikçi de ürünü müşterinize yollar. Bu yöntemin avantajı kargo sürecinin kısalmasıdır. Dezavantajı ise üründe bir sorun olduğunda ya müşteri ürünü iade etmek istediğinde süreçlerin karmaşıklaşması ve uzamasıdır. Bu nedenle tedarikçinizle iletişiminiz güçlü olmalıdır.

Yukarıdaki tüm yöntemlerde ister kendi websiteniz üzerinden ister farklı platformlar üzerinden satış yapın, satışlarınızı arttırmak için e-ticarette dijital pazarlamanın önemini mutlaka değerlendirin.

Diğer yandan araştırmanıza özellikle yeni başlayanlar için muhasebesel süreçleri ve hayatınızı kolaylaştıracak e-ticaret entegrasyonlu ön muhasebe programı arayışını da ekleyin.

İyi satışlar!


İşletmeniz için en uygun Mikro Yazılım programını seçmek için tıklayın.

Şimdi Mikro Yazılım programlarını kiralama modeliyle de kullanabilirsiniz.