e-Ticaret

Ticaret, internetin ve iletişim araçlarının yaygınlaşması ile yepyeni boyutlara ulaştı ve her sektörü etkileyen yeni fikir ve uygulamalar ile bugün e-ticaretin yön verdiği bir hayat yaşıyoruz. Çevrimiçi olarak gerçekleştirilen ticareti ifade eden elektronik ticaret, vakitten ve nakitten tasarruf ettirmekle birlikte e-ticaret sistemi satış ortaklığı konseptini de beraberinde getiriyor. Sistem, etkin tanıtım ve pazarlamam stratejilerini kullanarak satış ortaklığı yapan kişilerin başarıya ulaşma şansını artırıyor.

e-Ticaret satış ortaklığı nedir?

e-Ticaret satış ortaklığı, elektronik ortamda gerçekleştirilen ticaretin aracı kişiler sayesinde hız kazanmasını sağlar. Affiliate marketing olarak da bilinen satış ortaklığı, satış yaptığınızda ödemenizi garantileyen bir pazarlama sistemidir. Bu sistem ile reklam ve pazarlama maliyetinden kurtulursunuz. Satış ortağınız olan platform da satışınıza destek olduğundan ürünün satışından gelir elde eder. Bu sistem de müşteriler de indirimli ürün ve kampanyalardan faydalanır.

Satış ortaklığı sisteminde şu bileşenler vardır:

  • ürün sahibi olan kişi veya şirketler yani sağlayıcılar
  • aracı kişi veya şirketler yani satış ortakları
  • satılacak ürün veya hizmet 
  • alıcılar yani müşteriler

Sistemde, birbiriyle bağlantılı olarak gerçekleşen e-ticaret işlemleri farklı açılardan değerlendirilerek kişilere kazanç sağlar.

e-Ticarette dijital pazarlama

Satış ortaklarına neden ihtiyaç var?

e-Ticaret satış ortaklığı, kazanmak için kazandırılması gereken bir sistemi ifade eder ve elektronik ortamda başarı, satış ortaklarının varlığı ile doğru orantılıdır. e-Ticaret satış ortaklığı, şirketlere büyük katkılar sağlar. Satış ortaklığı hem satıcıya, hem ortağa hem de müşteriye kazandırdığı için e-ticaret sektörünün en verimli ve karlı sistemlerinden biridir. 

Satış ortaklığı dışında işinizi büyütmenin bir diğer yolu da e-ticarette dijital pazarlama olabilir.

e-Ticaret satış ortaklığına başlamadan önce düşünülmesi gerekenler

e-Ticaret satış ortaklığında öncelik doğru müşterilere ulaşıp onların isteklerine cevap verecek ürünleri seçmek, sonra da bu ürünlerin müşterilerle buluşmasını sağlayacak doğru platformu kurmak ya da kullanmaktır. Doğru ürün, pazarlamam yeteneği ve etkili, yaratıcı stratejiler eşliğinde tanıtılıp müşteri değerlendirmeleri, pazar analizi ve araştırma-geliştirme uygulamaları ile geliştirilebilir. Bu alanda daha önce başarılı olmuş girişimleri örnek almak, benzer tecrübeleri öğrenmek de kazancı artıracaktır. Son olarak e-ticaret entegrasyonu olan muhasebe programları kullanmak size bu yolda zaman ve enerji kazandıracaktır.

Ayrıca e-Ticaret muhasebesi nedir, nasıl yapılır, yazımıza da göz atmayı ihmal etmeyin.

İyi satışlar!


İşletmeniz için en uygun Mikro Yazılım programını seçmek için tıklayın.

Şimdi Mikro Yazılım programlarını kiralama modeliyle de kullanabilirsiniz.