Finansal sistemin tamamen elektronik ortama taşındığı bir çağdayız. Artık beyanname ve vergi ödemeleriyle ilgili işlemler de hızlı ve pratik şekilde online olarak yapılabiliyor. Peki e-beyanname nedir, ne işe yarar, nasıl kullanılır? Sorularınızı cevaplayalım.

e-Beyanname nedir?

Vergi dairesine gönderilmesine gereken beyannamelerin ilgili usul kanunlarına göre elektronik ortamda iletilmesine e-beyanname denir. Noterler, mali müşavirler, serbest muhasebeciler, döner sermayeli işletmeler, il özel idareleri, belediyeler, belediyelere bağlı işletmeler, katma bütçeli idareler ve kamu iktisadi teşebbüsleri e-beyanname gönderme uygulamalarını kullanıyor.

e-Beyannamenin avantajları nelerdir?

e-Beyanname, vergi dairelerindeki iş yükünü azaltır, işlemleri hızlandırır, depolama maliyetlerini azaltır, hataları minimuma indirir ve kağıttan tasarruf etmemizi sağlar.

e-Beyannameye nasıl başvurulur?

Elektronik beyanname uygulamasından faydalanmak için kullanabileceğiniz programlar bulunuyor. Bu programlar aracılığıyla beyannamelerinizi elektronik ortamdan ilgili vergi dairesine gönderebilirsiniz. İster tüzel ister gerçek kişi olun, vergi dairesine başvurduktan sonra Elektronik Beyanname Gönderme Aracılık Yetkisi Talep Formu’nu doldurarak başvuruda bulunabilirsiniz. Gerçek kişiyseniz bizzat, tüzel kişiyseniz kanuni temsilcinizle başvurunuzu gerçekleştirebilirsiniz. Başvurudan sonra beyanname düzenleme programlarını Gelir İdaresi Başkanlığı İnternet Vergi Dairesi’nin internet sitesinden indirebilirsiniz. Rahatça kullanabileceğiniz bu programların kurulumunu ve kullanımını, internet sitesindeki ayrıntılı kılavuzlardan öğrenebilirsiniz.


İşletmeniz için en uygun Mikro Yazılım programını seçmek için tıklayın.

Şimdi Mikro Yazılım programlarını kiralama modeliyle de kullanabilirsiniz.