Dijital, dokunduğu her yeri endüstri ve teknoloji ayırt etmeden değiştirirken siz bu dönüşümün neresindesiniz?  İşletmeniz dijital dönüşümden nasıl faydalanabilir? Bu yazıda dijital dönüşümü ve şirketinize katacaklarını inceleyeceğiz.

Hayat tarzımızla birlikte satın alma süreçlerimizi ve iş yapış biçimlerimizi de değiştiren dijital teknolojiler, ürün ve hizmet ile sektörden bağımsız olarak tüm işletmelere ve tüm organizasyon biçimlerine dünyayla entegre olma şansı tanıyor. Artık yatırımın ya da sermayenin büyüklüğü değil, yaratıcı fikir ve onun arkasındaki teknoloji kazanıyor. Böylesi bir yapı, her iş fikrine ve her girişimciye yarışa eş şartlarda başlama ve yine eş şartlarda rekabet etme şansı tanıyor. Yarışı ön sıralarda sürdürmek ise dijital sürece erkenden adapte olmaktan geçiyor.

KOBİ’ler için 5 adımda dijital dönüşüm

KOBİ’niz neden dijital dönüşüme katılmalı?

Dijital dönüşüm nedir?

Dijital dönüşüm, en basit tanımıyla iş süreçlerinin dijital strateji ve teknolojiler kullanılarak yönetilmesidir. Dijital dönüşüm, altyapınızdan depoladığınız verilere, ürün ve hizmet üretiminden müşteri yönetimine, reklam ve pazarlama taktiklerinden sosyal medya hesaplarınıza, finanstan İK’ya, iş zekasından kriz yönetimine aklınıza gelebilecek tüm iş süreçlerinizi yakından ilgilendirir.

Dijital dönüşümün temelinde bilgi, zaman ve kaynak vardır. İşletmenin altyapısı, faaliyetleri ve kullandığı teknoloji, bilgidir. Strateji ve planları ise zaman gerektirir. Kaynak ise, beşeri ve finansal kaynakları ifade eder.

Dijital dönüşüme nasıl katılmalı?

Sahip olduğunuz mobil araçlar ve direkt ya da dolaylı olarak faydalandığınız yazılımlar sayesinde dijital dünyanın zaten bir parçasısınız. Ürün ve hizmetlerinizin üretiminde, iş süreçlerinizin yönetiminde ve belki pazarlama faaliyetlerinizde bile birçok farklı ticari yazılımdan faydalanıyor olabilirsiniz. Fakat parçası olduğunuz bu sürece aktif olarak katılabildiğiniz ölçüde yarışta kalırsınız.

Dijital dönüşüm sürecine katılmak, öncelikli olarak işletme altyapısını gözden geçirmeyi gerektirir. Problemlerini saptadıkça o problemleri ortadan kaldıracak çözümleri de belirleyebilirsiniz. Faaliyet gösterdiğiniz sektöre, işletmenizin büyüklüğüne ve ekibinize göre oluşturacağınız yol haritası ile ihtiyaç duyduğunuz kaynakları da belirleyebilirsiniz. Nasıl başarının tek bir yolu yoksa sizi hedeflerinizle buluşturacak yol da tek değildir. Her zaman alternatifleriniz olduğunu bilerek, ihtiyaçlarınıza uymadığı takdirde değişiklikler yapabileceğiniz, esnek çözümleri tercih edebilirsiniz.

Dijital dönüşüm işletmenize nasıl katkılar sunar?

  • Otomasyon: Dijital dönüşüm, üretimden pazarlamaya tüm iş süreçlerinizi otomatize etmenize yardım eder.
  • Her yerden 7/24 yönetim: Dijital dönüşüm size doğası gereği mobilite sunar. Son teknoloji ile en komplike iş süreçlerinizi bile dilediğiniz yerden dilediğinzi şekilde yönetirsiniz.
  • Güvenlik: Veri tabanı güvenliği sunan teknoloji ile işletmenize ait tüm datayı uzun yıllar güvenle saklarsınız.
  • Etkin müşteri yönetimi: Veriye dayalı bir sistemle müşterilerinize her zaman etkili bir hizmet sunarsınız. Tüm müşteri etkileşimlerini kaydederek müşterilerinizi daha iyi tanır, sadakat sağlarsınız.
  • Ürün ve hizmet: Etkin veri analiziyle yeni ürün ve hizmetler geliştirmeniz kolaylaşır.
  • e-Ticaret avantajı: Üretiminizle birlikte tüm iş süreçlerinizin yönetimini kolaylaştıran teknolojilerle yerel pazardan uluslararası pazara erişebilirsiniz.
  • Büyüme potansiyeli: Hareket alanınız genişledikçe sağlıklı şekilde büyümeye devam edersiniz.

Küçük işletmeler dijital dönüşümde daha avantajlı

SAP’nin (Systems, Applications, Products) 2016’da yaptığı bir araştırmaya göre[1], karar alıcıların yüzde 49,3‘ü teknolojinin küçük işletmelerin büyük işletmeler karşısındaki hareket alanını genişlettiğini söylüyor. Yüzde 40,8‘i ise küçük işletmelerin organizasyon ölçekleri sayesinde dijital dönüşümü büyük şirketlere göre daha hızlı gerçekleştirebildiğine inanıyor.

Türkiye ekonomisinin yüzde 90’ından fazlası KOBİ

TÜİK verilerine göre Türkiye’deki işletmelerin yüzde 99,8’i, istihdamın yüzde 73’ü, cironun yüzde 62’si, ihracatın ise yüzde 55’i KOBİ’lere ait [2].

Dijital dönüşüme e-Dönüşüm’ün uzmanı e-Mikro ile katılın

Siz de e-Fatura‘dan e-Arşiv’e, e-Defter’den e-Bordro’ya, e-İrsaliye’den e-Müstahsil Makbuzu’na dilediğiniz tüm e-Dönüşüm hizmetlerinde işin uzmanı e-Mikro’yu tercih edin, rahat edin. Her işletim sisteminde desteklenen e-Mikro servislerini öğrenmek ve şirketinizi hiçbir ek ücret ödemeden kolayca entegre etmek için e-Mikro web sitesini inceleyin:

https://www.emikro.com.tr/


İşletmeniz için en uygun Mikro Yazılım programını seçmek için tıklayın.

Şimdi Mikro Yazılım programlarını kiralama modeliyle de kullanabilirsiniz.


[1] “Why digital tech is a competitive advantage for small businesses.” Forbes, 2016. https://www.forbes.com/sites/sap/2016/08/15/why-digital-tech-is-a-competitive-advantage-for-small-businesses/#2427fb263755

[2] TÜİK Küçük ve Orta Büyüklükteki Girişim İstatistikleri http://www.tuik.gov.tr/PreTablo.do?alt_id=1033