Covid-19 salgını işverenlere ve yöneticilere kriz yönetimi hakkında neler öğretti? Öngörülemeyen büyük kriz hallerinde işletmeler nasıl davranmalı?

Koronavirüs sonrası iş yerleri nasıl değişecek? Covid-19 sonrası öngörüler

Dünya Sağlık Örgütü’nün Covid-19’u bir salgın olarak duyurup uluslararası düzeyde acil durum ilan ettiğinden beri hayatımız pek çok boyutuyla büyük değişiklikler geçirmekte. Dünyanın dört bir yanında acil tıbbi müdahaleler devam ederken tüm hükümetler virüsün yayılmasını engelleyecek politikalar geliştirdi. 

Şimdilerdeyse yavaş yavaş normale dönüş başladı. Ancak pandemi dünyadaki ve ülkemizdeki tüm işletmeler için yepyeni ekonomik sonuçlar doğurmaya devam ediyor. Çalışma koşulları tamamen değişen çalışanlar, yeri değiştirilen operasyonlar, hareketi kısıtlanan mallar, bozulan tedarik zincirleri ve daha pek çok unsur ticaret hayatındaki kuralları baştan yazmamıza neden oluyor.

Covid-19 iş yapış biçimlerimizi nasıl değiştirdi?

Peki virüsün yarattığı kriz ortamı nasıl yönetilmeli? Covid-19 gibi öngörülemeyen bir durum belirdiğinde liderler nasıl bir hazırlık yapmalı ve işletmelerinin sağlam bir şekilde hayatta kalmasını nasıl sağlamalı?

Salgın, hem çalışanlar hem de ticari operasyonlar açısından birçok zorluğu beraberinde getirdi. Operasyonel düzeydeki kısıtlamalar acil müdahaleler gerektirdi ancak temel sorun, işgücünü etkileyen korku faktörüydü. Bu yüzden hem iç hem de dış paydaşlarla zamanında ve etkili iletişim en kritik konu. Peki işletmeler, Covid-19’un ışığında kriz öncesi neleri göz önünde bulundurmalı?

Kriz planlarınızı gözden geçirin.

Her işletmenin kriz ve önemli olaylarda devreye sokmak üzere işin sürekliliğini sağlayan planları olmalıdır. Siz de işinizin sağlıklı şekilde devam etmesini sağlayan bu planları belirli aralıklarla test edin. Covid-19, birçok plandaki kusurları ortaya çıkardı, siz de kendi adınıza planınızın doğru ve yanlış yönlerini tespit edin.

Güçlü bir acil müdahale ekibi oluşturun. 

Covid-19 gibi bir krizin, işletmenizin her bir departmanına, operasyonlarınızın her bir aşamasına etkisi olabilir. Acil müdahale, üst düzey sorumluluk ve farklı departmanlar arası çapraz fonksiyonel çalışmalar yapmayı gerektirebilir. Krizin üstesinden gelmek için gereken belirli aksiyonları hayata geçirmek üzere CEO tarafından denetlenen çekirdek bir kadro kurmanızı öneririz. Tüm işletmeye stratejik rehberlik sunacak bu kadro; insan kaynakları, hukuk ve iletişimi sağlayan birimlerinizde çalışan kişilerden oluşabilir. 

Verilere önem verin. 

Güvenilir veriler, hem kriz planlamasını hem de acil müdahaleyi besler. İşletmeler için kriz sonrasında eskiye göre daha iyi bir yerde olmanın yegane yolu, doğru dataya erişip bunu en verimli şekilde kullanmaktan geçer. Kriz esnasında bilginin nasıl akacağını ve herkesin bu bilgiye güvenebiliyor olması çok önemlidir. Güçlü veriler, farklı senaryolar için kısa, orta ve uzun vadede işletmenin nasıl bir yol haritası oluşturabileceğini belirler.

Çalışanlarınızı ve iş yerinizi güvende tutun. 

Covid-19 ile gelişen ve devam eden durumda, çalışanlarınız ve onların içinde bulunduğu, kendilerini potansiyel olarak etkileyen topluluklar stratejik rehberlik ve doğru iletişim için gözünü yönetime, yani size çevirecektir. Bu yüzden ilk yardım planlarınızı, insan kaynakları politikalarınızı, seyahat kurallarınızı ve operasyonlarınızın sağlıklı devam etmesi için önemli olan her unsuru gözden geçirmenizi, yeni yaşam ve çalışma koşullarına daha iyi adapte olmak üzere yeni düzenlemeler yapmanızı ve tüm bunlar için en güvenli yolları tercih etmenizi önemle tavsiye ederiz.

İyi çalışmalar!

Covid-19’un iş dünyasında yarattığı hangi değişiklikler kalıcı olabilir?


İşletmeniz için en uygun Mikro Yazılım programını seçmek için tıklayın.

Şimdi Mikro Yazılım programlarını kiralama modeliyle de kullanabilirsiniz.