Covid-19 tüm işletmeleri henüz bilmedikleri sulara itti. Peki salgın boyunca kapılarını kapatmak ve çalışma koşullarını değiştirmek zorunda kalan şirketler Covid-19 sonrasında bildikleri yöntemlerle gelir üretmeye devam edebilir mi? Pandemi bittiğinde satış ve müşteri ekiplerini neler bekliyor?

İşte satış ve müşteri ekipleri için yeniden satışa adapte olmanın yolları:

Müşterinizi dinleyin.

Küresel bir salgının ortasında da olsak müşteri daima bir işletmenin operasyonunun gözü ve kulağıdır. Ekiplerinizin müşterileri daima dikkatle dinlemesi her zamankinden daha önemlidir. Bu dönemde müşteri geri bildirim ve beklentilerini dinlemek için daha çok fırsat yaratabilirsiniz. Böylece pandeminin onların hayatının ve sizin ürün ya da hizmetinizle olan ilişkilerinin nasıl etkilendiğini anlayabilirsiniz. Bu sayede hem Covid-19’un işiniz üzerindeki tesirini ölçebilir, hem de müşterilerinize daha etkin şekilde yardım sunabilir, hem de edindiğiniz değerli tüketici içgörüleri ile iletişimlerinizde daha proaktif ve yaratıcı olabilirsiniz.

Kendinizi müşterinizin yerine koyun.

Şimdi empati kurmanın zamanı. Müşterilerinizin geri bildirimleri çok önemli olsa da satış ekipleriniz bu geri bildirimi almak için müşterilerinizden özel zaman ayırmalarını talep etmek konusunda ısrar etmemeleri gerektiğini bilmeli. Herkesin yeniden normalleşme sürecine girdiği bu süreçte müşterilerinizin de özel hayatları, sevdikleri ve işleriyle meşgul olma ihtimalleri çok yüksek. Dolayısıyla sizin markanız için geri bildirim vermek onların önceliği olamayabilir. Tam da bu nedenle sabırlı olmalı ve bu işi yapmanın doğru zamanını ve platformunu seçmelisiniz. Bu arada, sosyal medya hesaplarınızdan her koşulda aktif şekilde dinleme yapmaya devam etmenizi öneririz.

Dahili iletişime öncelik verin. 

Ekip liderlerinizin ekibinizle iletişim kurma ve etkileşim şekli, ekibinizin moral ve uyum yeteneği ile verimliliğini büyük ölçüde etkiler. Ekibinizin karantinadan yeni yeni çıktığımız bu dönemde yalnız hissetmemesi için onlarla iletişimi önceliklendirin. Ekip ruhunu canlı tutmak, hem iletişimi teşvik eder hem de şirket kültürünü besler. Bu yüzden düzenli olarak birbirinizi güncellediğiniz, sohbet edip dertleştiğiniz, aranızdaki kuvvetli bağı hissettirecek, tercihen görüntülü görüşmeler yapın. Bu görüşmeleri ihtiyacınıza göre birebir yapabileceğiniz gibi tüm ekibin dahil olduğu büyük toplantılar da gerçekleştirebilirsiniz. Görüşmeler sırasında ekibinizi işleri konusunda motive ederken bu zor zaman boyunca kendilerini ve ailelerini daima öncelikli tutmalarını teşvik ettiğinizi de hatırlatın.

Çalışma arkadaşlarınızla nasıl gün boyu iletişimde kalabilirsiniz?

Satış ekibinizi motive edin. 

Şirket ve ekip kültürünü şekillendiren unsurlardan biri de motivasyondur. Ekibinizi daima motive tutmak için onlara belirli durumlarda çeşitli ödül ve teşvikler sunmayı da düşünebilirsiniz. Her bir üyenin takım hedefine ulaşması için farklı motivasyonlara ihtiyacı vardır. Bu yüzden kısa vadeli, kişiye özel küçük kazanımları destekleyebilir, böylece başarıyı uzun vadede garantileyebilirsiniz. Ekibinizin aktif kalmasını sağlamak için performanslarını sık sık gözden geçirmelisiniz. Bunun için ekibinize gerçek zamanlı satış tahminlerini sürekli güncellemelerini ve kurum kültürünüze uygunsa ihtiyacınıza göre özelleştirdiğiniz skor tabloları kullanmalarını önerebilir, onlarla belirli aralıklarla performans görüşmeleri düzenleyebilirsiniz.

İyi satışlar!


İşletmeniz için en uygun Mikro Yazılım programını seçmek için tıklayın.

Şimdi Mikro Yazılım programlarını kiralama modeliyle de kullanabilirsiniz.