Cari hesaplar nedir? Cari hesap takibi nasıl yapılır? Yeni nesil muhasebe programları ile cari hesaplarınızı nasıl kolayca yönetebilirsiniz? Sorularınızı bu yazıda yanıtladık.

Cari nedir?

TDK, “cari” sözcüğünü “Geçerli olan, yürürlükte olan” olarak tanımlarken, “cari hesap” ifadesini de “İki taraf arasında sürüp giden alacak verecek işlemlerinin tutulan hesabı” olarak açıklar.

Cari hesaplar nedir?

Cari hesap nedir?” muhasebenin en çok sorulan sorularının başında gelir. Cari hesaplar, alacak ve borçlarınızı belirleyip kontrollü biçimde takip etmenizi sağlar. Tam da bu işlevi itibarıyla firmanızın kalbidir. Veri girdileri ve bunların analizi sayesinde etkili bir alacak ve borç takibi yapabilir, böylece müşteri ve tedarikçilerinizle kolayca ve hızlıca anlaşabilir, nihayetinde de nakit akışınızı kontrol altında tutabilirsiniz. 

Cari hesap takibi

Cari hesap takibi, borç ve alacaklarınızı ayrıntılı biçimde izlemenizi sağlar. Böylece veri bazlı karar alabilir, anlaşmazlık hallerini daha kolay çözebilir, müşterilerinizle mutabakat yapabilirsiniz.

Cari hesap programı

Cari hesaplarınızın takibi için Excel veya defter kullanıyorsanız verileriniz arttıkça takibiniz zorlaşabilir, bu da cari hesaplarınızı yönetmenizi zorlaştırabilir. Zamandan tasarruf ederek cari hesap takibi yapabilmek ve asıl enerjinizi işinizi büyütmeye ayırmak cari hesap programı kullanabilirsiniz. Bu programlarla cari hesap yönetiminin yanında kontak ve satış sürecini de daha kolay yönetir, oluşturduğunuz müşteri veri tabanı ile pazarlama ve satış faaliyetlerini de daha etkili biçimde sürdürebilirsiniz.

Mikro Yazılım ile etkili cari hesap takibi 

Etkili bir cari hesap takibi için Mikro Yazılım’ın şirketinizin ihtiyaçlarına göre şekillenebilen çözümlerini kullanabilirsiniz. 

  • Küçük işletmelerin yol arkadaşı Mikro Run‘ın Satış ve Müşteri Yönetimi modülü ile satış ve müşterilerinizi tüm ayrıntılarıyla sisteme girip karşınıza çıkan satış fırsatlarını daha iyi değerlendirebilirsiniz. Mikro Run, satış irsaliyesi düzenlemenizi ve bunları tek tuşla faturaya dönüştürmenizi de sağlar. Ayrıca, belirlediğiniz tarih aralıkları için raporlar oluşturup satışlarınızı anlık olarak takip ve analiz etmenizi sağlar. Bu sayede satış taktiklerinizi de geliştirebilirsiniz. 
  • KOBİ’lerin çözüm ortağı Mikro Jump ile büyük işletmelerin tercihi Mikro Fly‘ın ana paketinde bulunan Satış ve Müşteri Yönetimi modülü ise satışlarınızı tekliften siparişe dek problemsiz ve zahmetsizce yönetmenizi sağlar. Bu modül ile satışlarınızda müşterilerinize risk limitleri tanımlayabilir, onay süreçleri içeren iş akışları oluşturabilirsiniz. Ayrıca hedef gerçekleştirme, kampanya-promosyon verimlilik ve satış ekibi performans analizleri yaparak gelecek hedeflerinizi en kârlı şekilde belirleyebilirsiniz

İşletmeniz için en uygun Mikro Yazılım programını seçmek için tıklayın.

Şimdi Mikro Yazılım programlarını kiralama modeliyle de kullanabilirsiniz.