Cari hesapların takibi işletmeler için oldukça önemli. Peki cari hesap takibi nasıl kolaylıkla yapılır?

Cari bilgi nedir?

TDK, “cari” kelimesini “Geçerli olan, yürürlükte olan” olarak tanımlar. “Cari bilgi” ise muhasebenin iki tarafı arasında ilerleyen alacak verecek işlemlerinin hesaplarını, bu hesaplara dair bilgiyi ifade eder. 

Cari hesap nedir?

Cari hesap, şirketin müşterileri ve tedarikçileri arasındaki tüm işlemlerin toplandığı hesaptır. Müşteriye bir mal satılınca bu alacak olarak kaydedilir. Mümkünse tahsilat yapılır veya satış faturası kesilir. Tedarikçiden alınan mal veya hizmet karşılığında da gider yazılır veya alış faturası düzenlenir. 

Cari hesap yönetimi nedir, ne işe yarar? 

Cari hesap yönetimi, cari hesapların detaylı şekilde takip edilmesini sağlar. Şirketlerin yönetimi için gerekli olan raporlar cari hesap yönetimi ile düzenlenip anlaşmazlıklar giderilerek cari mutabakat kolaylaştırılır. Cari hesap takibi, cari hesap programları ile kolayca yapılabilir. Cari hesap takibi, yalnızca tutulması gereken defterlerin tutulması ve resmi belgelerin takibi ile gerçekleştirilmez. Yalnızca işletme geçmişini bilmekle yetinmemek, güncel durumu da kontrol altına alabilmek için sürekli değişen alacak ve verecek yönetimini düzenli olarak takip etmek gerekir. Bu sayede bir sorun ya da aksama meydana gelince cari hesap takibi ile belirlenip alacak takvimine göre şirket planlaması yapılabilir.

Cari hesap takibi için nasıl yapılır?

Cari hesaplar cari hesap defterleri ve Excel tabloları ile takip edilebilir. Ancak bu yöntemler teferruatlı ve yorucudur. Zira müşteri alacakları, satıcıya olan borçlar ile diğer borç ve alacaklar ayrı ayrı tutulur. Defterde yazılı bilgi üzerinden takip yapıp rapor çıkarmak da zorlaşır. Excelde ise müşteri ve tedarikçiler için açılan ayrı hesap kartlarının sürekli güncellenmesi gerekir. Sayısı çoğalan sekme ve tabloların kontrolü ile bu tabloların birbirleriyle uyumlu olmasını sağlamak yoğun dikkat ve enerji gerektirir. Üstelik bu yöntemler çoğu zaman da hataya açık olur. Bu nedenle en etkin kullanılabilecek, operasyon verimliliğini artırma ihtimali de en yüksek olan yöntem, kullanımı kolay bir muhasebe programı ile çalışmaktır. Bir ticari program ya da ön muhasebe programı kullanarak zamandan ve paradan tasarruf edebilir, asıl enerjinizi işinizi büyütmeye ayırabilirsiniz.


İşletmeniz için en uygun Mikro Yazılım programını seçmek için tıklayın.

Şimdi Mikro Yazılım programlarını kiralama modeliyle de kullanabilirsiniz.