Farklı sektörlerden bazı şirketin kendisine ve çalışanlarına en uygun uzaktan çalışma modellerini uygulayarak zaman ve kaynak tasarrufu sağladığını, pek çok şirketin de bu düzene geçmek üzere denemeler yaptığını biliyoruz. Bu durum Koronavirüs’ün (Covid-19) Türkiye de dahil olmak üzere pek çok ülkede pandemi olarak ilan edilmesinin üzerine daha da ciddiyet kazandı. Şimdi sırada evden çalışırken ofisteki kadar etkin olmanın yollarını bulmak var.

Artık işimizi şirket verimliliği artışı da sağlayacak şekilde evden sürdürüyoruz. Ve evden çalışırken ihtiyaç duyduğumuz araçlardan biri de online dosya paylaşımı programları. Peki çalışma arkadaşlarımızla dosya paylaşımı yapmak için kullanabileceğimiz en iyi uygulamalar hangileri? 

Bu yazıda favorilerimizi sıralıyoruz:

Dropbox

Dropbox, tüm bilgisayarlar, mobil cihazlar ve platformlar için uygun olan, her işletmeye gerekli bir online dosya paylaşım programı. Kullanmak için göndermek istediğiniz dosyayı programın arayüzünden dilediğiniz kullanıcının dropbox’ına sürükleyip bırakmanız yeterli. Farklı üçüncü parti programlarla entegrasyona da açık olan uygulama aynı zamanda tarayıcı eklentileri, plugin ve add-on’lar ile daha güvenli hale getirilebiliyor. Ücretsiz alanı 2GB olan programda istediğiniz büyüklükte dosya paylaşımı yapabilirsiniz. Programı size uygun aylık ve yıllık planları ile sınırsız alana sahip olarak da kullanabilirsiniz.

OneDrive

Bulut depolama hizmetlerine Microsoft’un bir katkısı olan OneDrive, kolayca giriş yapıp kullanabildiğiniz bir program. Microsoft hesabınız varsa OneDrive’ı 5 GB alanla ücretsiz olarak kullanabiliyorsunuz. Eski adı SkyDrive olan programı mobilde otomatik yedekleme özelliğiyle de kullanabilirsiniz. Klasör açma ve kategorize etme özellikleri oldukça kullanışlı olan OneDrive’da çevrimdışı çalışan dosyalar oluşturmak da mümkün. Uygulamanın bulut temelli oluşu, dosya paylaşımını da zahmetsiz kılıyor. Ayrıca dilerseniz dosyalarınızı sadece belli bir süre için de paylaşıma açabiliyorsunuz. Ek özellikler ve daha fazla saklama alanı için OneDrive’ı tüm Office365 programlarıyla birlikte ya da yalnızca OneDrive’ın premium’umunu satın alarak da kullanabilirsiniz. 

Google Drive

Google Drive ilk bakışta herkese ücretsiz olarak sunduğu 15 GB’lık alanıyla öne çıkıyor. Google’a ve pek çok uygulamasına çok aşina olduğumuz için Google Drive’ı da kısa sürede çözüp çalışma arkadaşlarınızla birlikte kullanmaya başlamanız çok kolay. Google Drive’da yalnızca notlarınızı değil, görsellerinizi, hesap tablolarınızı, sunumlarınızı ve birçok farklı ihtiyaca hitap edecek çeşitli formlardaki dokümanlarınızı da oluşturup paylaşabilirsiniz. Sakladığınız ve paylaştığınız verileri kendisine bağlı olan hesaplara ait tüm cihazlarla otomatik senkronize eden uygulama, çok etkili çalışan entegre arama özelliği ile de kolaylık sunuyor. Google Drive’daki bir dosyanızı şirket dışından biriyle paylaşacağınız zaman, paylaşacağınız kişinin dosyaya erişim yetkisini de isteğinize göre özelleştirebiliyorsunuz. Örneğin bir kullanıcı dosyanızı yalnızca görüntüleyebilirken, bir diğeri dosyanızda değişiklik yapma yetkisine de sahip olabilir.   

WeTransfer

Bahsettiğimiz ilk üç programdan farklı olarak, WeTransfer seçtiğiniz e-posta adreslerine tek seferde 2 GB büyüklüğe kadar dosya göndermenizi sağlıyor. Üstelik günlük bir dosya gönderme sayısı sınırlandırması da yok. Gönderdiğiniz dosyayı kendi sistemine 7 günlük bir süre için yükleyen uygulama, karşı tarafa bu dosyayı bir e-posta ile haber vererek indirme bağlantısı gönderiyor. Dilerseniz bu bağlantıyı siz de kopyalayıp dilediğiniz platformlarda istediğiniz kontaklarla paylaşabiliyorsunuz. Eğer dosyanızın silinme süresini uzatmak, ya da güvenlik için dosya şifreleme özelliğini kullanmak istiyorsanız WeTransfer’i premium paketini satın alarak da kullanabilirsiniz.

Müşterilerinizle online toplantı yapmanızı sağlayan uygulamalar

Mikro Drive

Mikro Drive, Mikro Yazılım ürünlerini kullananlara, verilerini kolayca yedekleyebilecekleri ve diledikleri cihazdan diledikleri zaman erişebilecekleri bir platform sunuyor. Mikro Drive, verileri bulut sisteminde kriptolu olarak güvenle yedeklerken olası disk arızaları ile siber saldırıların neden olduğu veri kayıplarını da ortadan kaldırıyor. Ayrıca yedekleme işlemlerini önceden belirlenen tarih ve saatte otomatik olarak gerçekleştiriyor. Bir BT çalışanı olmadan da kolayca kullanılabilen Mikro Drive, veri girişi için gerekli olan insan kaynağının maliyetini de ortadan kaldırıyor.

Mikro Drive kullanmanız için 5 neden


İşletmeniz için en uygun Mikro Yazılım programını seçmek için tıklayın.

Şimdi Mikro Yazılım programlarını kiralama modeliyle de kullanabilirsiniz.